A A+ A++

W Chorzowie Batorym realizowana będzie kolejna wielka inwestycja spółki Tramwaje Śląskie. Chodzi o kontynuację przebudowy zajezdni tramwajowej. 

Chorzowska zajezdnia zostanie przebudowana

Przypomnijmy, że projekt zainicjowano w 2015 roku. Wtedy przebudowa układu torowego na terenie Zakładu Usługowo Remontowego w Chorzowie Batorym objęła część frontową, a teraz spółka Tramwaje Śląskie przystąpi do przebudowania drugiej części układu torowego zajezdni, czyli wewnętrzną część zakładu. Umowa dotycząca „Zintegrowanego Projektu modernizacji i rozwoju infrastruktury tramwajowej w Aglomeracji Śląsko-Zagłębiowskiej wraz z zakupem taboru tramwajowego” została podpisana 16 sierpnia, a inwestycja będzie współfinansowana przez Unię Europejską. 

Wykonawcą przedsięwzięcia jest firma KZN Rail Sp. z o.o. z Krakowa, która będzie miała 8 miesięcy na finalizację inwestycji. Jej wartość szacowana jest na ok. 7,6 mln zł netto (tj. ok. 9,35 mln zł brutto). Jak informuje Andrzej Zowada, rzecznik prasowy spółki Tramwaje Śląskie, realizacja robót będzie się mogła rozpocząć nie wcześniej niż 1 października tego roku. Wiadomo też, że teren budowy będzie wyłączony z ruchu przez maksymalnie cztery miesiące.

– To nie będzie łatwy czas dla funkcjonowania Zakładu Usługowo Remontowego, na szczęście jednak prace obejmą wewnętrzną część zakładu, więc przynajmniej częściowo będzie łatwiej niż 8 lat temu. Zakres realizacji zadania jest jednak tym razem szerszy, wymaga dużej liczby komponentów torowych, jak rozjazdy, krzyżownice, zwrotnice itp. elementy. Ważne jest, by generalny wykonawca zgromadził niezbędny materiał, zanim przystąpi do prac – podkreślił Bolesław Knapik, prezes Zarządu spółki Tramwaje Śląskie S.A.

Jakie prace zostaną wykonana w ramach przebudowy chorzowskiej zajezdni?

Jak wylicza Andrzej Zowada, przebudowa obejmie:

  • układ torowy i torowo-drogowy o długości ok. 700 mtp, 
  • przebudowę torów tramwajowych z zastosowaniem technologii bezpodsypkowej i podsypkowej, 
  • zabudowę konstrukcji torowiska w systemie zintegrowanej nawierzchni torowo-drogowej, 
  • wykonanie konstrukcji nawierzchni z kostki granitowej z odzysku, 
  • zabudowę systemu smarowania szyn, 
  • zabudowę rozjazdów wraz z systemem ich ogrzewania, 
  • zabudowę połączeń międzytokowych i międzytorowych, 
  • przebudowę chodników i drogi wzdłuż hali ZUR.

–  Zakres obejmuje również przebudowę kabli zasilających, powrotnych i sterowniczych, przebudowę i budowę odwodnienia torowiska oraz ewentualną przebudowę kolidujących sieci uzbrojenia terenu – dodaje rzecznik spółki Tramwaje Śląskie.
 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЯк розвалюються сфабриковані справи проти волонтерів. ZAXID.NET Новини з Андрієм Дроздою
Następny artykułRozgrzała scenę w Sopocie. Bluzka już jest hitem