Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem serwisu internetowego jest Bomega sp. z o.o. KRS:0000841054, NIP: 9112034523; REGON: 386056613. Dane są lub mogą być przetwarzane w celach oraz na podstawach wskazanych szczegółowo w polityce prywatności (np. realizacja umowy, marketing bezpośredni). Polityka prywatności zawiera pełną informację na temat przetwarzania danych przez administratora wraz z prawami przysługującymi osobie, której dane dotyczą. Szybki kontakt z administratorem: adres poczty elektronicznej: [email protected]
– Ruszyły właśnie prace bitumiczne w rejonie węzła przy ulicy Reja i ulicy Chrobrego. W tym tygodniu planujemy sukcesywnie układanie wszystkich warstw masy bitumicznej na cały przygotowanym odcinku tj. od ulicy Chrobrego do ulicy Armii Krajowej – informuje dziś na FB Budimex, główny wykonawca obwodnicy. To już ostatnie prace tego rodzaju w ramach budowy obwodnicy Wałbrzycha.
Główny ciąg obwodnicy łączący Piaskową Górę przez Stary Zdrój ze Śródmieściem jest już gotowy od kilku tygodni. To z odcinkiem ulicy Bolesława Chrobrego w centrum miasta drogowcy mieli największe problemy.
Błędne pomiary sprzed dwudziestu lat, gdy projektowano obwodnicę Wałbrzycha, sprawiły, że zabytkowa sztolnia stała się największą przeszkodą w ukończeniu całej inwestycji. Dodatkowo, w czasie prowadzonych prac koparka przebiła strop górniczego korytarza. Pojawił się problem dotyczący zabezpieczenia, ewentualnego wzmocnienie stropu wyrobiska.
Pierwotny plan zakładał budowę specjalnego sarkofagu z betonu, który przykryłby Lisią Sztolnię. Dodatkowo wyrobisko miało być wzmocnione specjalną żywicą. Takie rozwiązanie okazało się zbyt drogie. Wyceniono je na ponad pięć milionów złotych. Później pojawił się dość kontrowersyjny pomysł zasypania Lisiej Sztolni na problematycznym odcinku w taki sposób, by w przyszłości było możliwe jej odkopanie i umieszczenie nad sztolnią betonowych płyt. Ostatecznie zdecydowano się jednak tylko na ostatnie rozwiązanie, czyli położenie nad podziemnym korytarzem betonowego wzmocnienia.
Po zakończeniu tych prac główny wykonawca rozpoczął kładzenie asfaltu na tym odcinku. Jak informuje Budimex, te prace mogą potrwać kilka najbliższych dni.
Kiedy pojedziemy obwodnicą? Termin oddania drogi do użytku był podawany przez władze miasta już wielokrotnie. W tym momencie najbardziej prawdopodobny termin to końcówka października bądź początek listopada.
Przypomnijmy, umowę na budowę obwodnicy podpisano w 2019 roku. Budowa blisko sześciokilometrowej drogi miała zakończyć się w czerwcu ubiegłego roku.
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Etykieta logowania społecznościowego
When you login first time using a Social Login button, we collect your account public profile information shared by Social Login provider, based on your privacy settings. We also get your email address to automatically create an account for you in our website. Once your account is created, you'll be logged-in to this account.
Nie zgadzam sięZgadzam się
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS