Motocykle i skutery to doskonała alternatywa dla transportu publicznego – twierdzi brytyjskie Stowarzyszenie Branży Motocyklowej i zachęca użytkowników jednośladów do bombardowania posłów i senatorów listami. Może warto to samo zrobić w Polsce?
Brytyjskie Stowarzyszenie Branży Motocyklowej (MCIA) zwórciło się do motocyklistów o społeczne poparcie idei użytkowania jednośladów jako skutecznej alternatywy dla komunikacji zbiorowej. W oświadczeniu zachęcają wszystkich użytkowników jednośladów silnikowych by wysyłali listy do swoich przedstawicieli w parlamencie.
Jak wynika z badań prowadzonych przez psychologów, a dotyczących naszych zachowań po epidemii, większość z nas zdecyduje się ograniczyć korzystanie z komunikacji zbiorowej na rzecz własnego środka transportu. Jeśli wszyscy wybierzemy samochody, łatwo wyobrazić sobie jak bardzo zakorkowane staną się nasze ulice.
Dlatego MCIA zachęca użytkowników jednośladów by, korzystając ze wzoru, kierowali do swoich posłów i senatorów pisma z prośbą o umieszczenie jednośladów na przygotowanej przez brytyjskiego ministra transportu liście alternatyw dla transportu publicznego.
Choć cała akcja dotyczy Wielkiej Brytanii, być może w Polsce przydałoby się podobne działanie? Wszak nie jest dla nikogo tajemnicą, że jeśli większość z nas poruszałaby się motocyklami lub skuterami, korki udałoby się ograniczyć do minimum.
Poniżej przetłumaczona wersja listu przygotowanego przez MCIA:
Szanowny Panie / Szanowna Pani
Piszę do Pani/Pana jako wyborca i użytkownik jednośladu silnikowego. Chciałbym wiedzieć dlaczego rząd nie popiera wykorzystania motocykli i skuterów jako alternatywy dla transportu publicznego.
Pojazdy takie to to czysty i wydajny środek transportu, który wymaga niewiele miejsca na drodze i miejscu parkingowym. Może zaspokoić potrzeby osób dojeżdżających do pracy, a jednocześnie spełniać wymogi zachowania dystansu społecznego i wymagania środowiskowe.
Obecny klimat pozwala na ich użytkowanie przez cały rok jako alternatywę dla osób korzystających zwykle z transportu publicznego, dla których jednocześnie dotarcie do pracy piechotą, czy rowerem nie wchodzi w grę. Dostęp do skuterów i motocykli jest prosty, te o pojemności 125 cm3 mogą być używane przez posiadaczy kategorii B.
Proszę o pomoc w zachęcaniu rządu i innych instytucji do promowania motocykli i skuterów PTW jako ważnej alternatywy dla transportu publicznego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS