A A+ A++

Rozpoczęcie budowy planowane jest jesienią. Wiadukt połączy część Młoszowej położoną po stronie Puszczy Dulowskiej z ul. Krakowską.

Mniej więcej w tym miejscu, na drodze krajowej nr 97 w Młoszowej, powstać ma rondo, w które wepnie się droga prowadząca od nowego wiaduktu kolejowego

Stawiając na duże prędkości (160 km/h), kolej nie zamierza utrzymać większości dotychczasowych przejść i przejazdów drogowych na zmodernizowanej linii E30. Taka sytuacja jest w Młoszowej i czterech innych miejscach na trasie Kraków-Jaworzno Szczakowa.

W związku z tym PKP PLK projektuje wiadukt, który ma połączyć część wsi położonej za torami, po stronie Puszczy Dulowskiej z  ul. Krakowską (DK79). Chce go sfinansować niewykorzystanymi środkami z europejskiej dotacji na modernizację linii kolejowej E30. Aż 9 milionów do tej inwestycji dorzucić chce gmina Trzebinia. Wartośc inwestycji to 23 mln zł.

Przebieg wiaduktu i dróg dojazdowych do tego obiektu nad torami, zasadniczo nie uległ zmianie od czasu, gdy w ub. roku został zaprezentowany mieszkańcom gminy w DK Sokół w Trzebini.

Kierownik projektu modernizacji linii E30 z ramienia PKP PLK – Adam Urbańczyk – poinformował, że została wprowadzona tylko niewielka korekta dotycząca kilku działek w pobliżu obiektu i dwóch nowo wybudowanych domów w okolicach ul. Trzeciej.

Droga dojazdowa prowadząca od wiaduktu do DK97 (ul. Krakowskiej), wepnie się do krajówki nieco ponad 100 m za ulicą Trzecią patrząc od Młoszowej w kierunku Krakowa (na zdjęciu).

Inwestor ma już decyzję środowiskową, geologiczno-inżynierską i mapę do celów projektowych. Czeka na pozwolenie wodno-prawne i szykuje wniosek do wojewody o wydanie decyzji ZRID obejmującej wywłaszczenia niezbędnych pod inwestycję działek.

Rozpoczęcie prac przy wiadukcie, według szefa projektu, planowane jest na przełomie października i listopada 2023 r. Zakończenie w drugiej połowie 2024. – Zrobię wszystko, aby w 2022 roku nie tylko rozpocząć budowę wiaduktu, ale i zakończyć prace – obiecywał  26 listopada 2020 r. burmistrz Jarosław Okoczuk na gminnym portalu. Mamy rok 2023.

W tej samej informacji mowa była, że wiadukt będzie “elementem wyczekiwanej obwodnicy” Trzebini.

—————

Po otwarciu wiaduktu, zamknięty zostanie niebezpieczny przejazd kolejowy w ul. Szembeka. Będzie to wówczas ślepa uliczka, podobnie jak Trzecia. A na Szembeka, właśnie rozpoczął się remont nawierzchni. W kolejce do remontu czeka ul. Trzecia.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułКарту Буданова з роздробленою РФ продають на аукціоні
Następny artykułTrybunał Konstytucyjny. Prokurator Generalny kontra premier