A A+ A++
W tym tygodniu rozpoczęły się kolejne testy maszyn parkingowych na ul. Tylnej Mariackiej. Chodzi w nich nie tylko o sprawdzenie jak działają maszyny, ale też jak będzie wyglądał ruch na ulicy, kiedy w końcu urządzenia zostaną udostępnione mieszkańcom.

Maszyny parkingowe miały być gotowe pod koniec ubiegłego roku. To termin, który i tak został przesunięty w stosunku do pierwotnego, bo inwestycja na ul. Tylnej Mariackiej planowo miała zakończyć się jeszcze w 2018 roku. Jednak prace ruszyły dopiero w maju 2021 roku i termin zaktualizowano. Najpierw była mowa o październiku, później o grudniu. Ostatecznie budowa tzw. smartparkingów trwała oficjalnie do 31 marca tego roku. Oficjalnie, bo później pracownicy wykonawcy cały czas coś jeszcze przy maszynach robili. Jednocześnie rozpoczęły się odbiory techniczne. Te już też się zakończyły. Mimo to, maszyny nie będą dostępne dla mieszkańców i osób odwiedzających Katowice jeszcze długo.

Trwają ich kolejne testy. 15 dni temu pytaliśmy o nie Katowicką Agencję Wydawniczą. Dawid Kwiecień z KAW, którego obowiązkiem jest kontakt z mediami w imieniu Katowickich Inwestycji, zignorował nasze pytania. Z informacji prasowej, którą przysłał dzisiaj urząd miasta, wynika, że w testach biorą udział m.in. właściciele pobliskich lokali usługowych i hoteli. To właśnie oni w dużej mierze będą korzystać z maszyn parkingowych na zasadzie abonamentów. W testach biorą też udział pracownicy urzędu miasta. Wszyscy mają specjalne przepustki uprawniające do parkowania na maszynach i muszą wypełniać ankiety dotyczące przebiegu parkowania. Za postój nie płacą, bo mają do dyspozycji tzw. bilet zerowy. Testy potrwają do 1 września. W zależności od ich wyników oraz zawartości ankiet, podejmowane będą dalsze kroki. Nie wiadomo więc, kiedy z maszyn parkingowych będą mogli korzystać wszyscy chętni, ale ich udostepnienie nastąpi nie wcześniej niż w listopadzie. Nie można się jednak zbytnio przywiązywać do tego terminu.

Łącznie w dwóch zespołach maszyn znajduje się 20 modułów parkingowych, a każdy z nich posiada 12 platform parkingowych. Smartparking na Tylnej Mariackiej pomieści 240 samochodów. Jak wynika z oznakowania, mogą to być pojazdy o masie do 2,5 tony, o długości nieprzekraczającej 5 metrów oraz szerokości i wysokości do 2 m. Dozwolone jest parkowanie autami posiadającymi co najmniej 10 cm prześwitu (przy mniejszym mogłoby dojść do uszkodzenia podwozia podczas wjazdu samochodem na platformy, które są wyprofilowane).

Przy wjeździe/wyjeździe do każdego modułu działają wyświetlacze, za pomocą których będzie można zaparkować swój samochód. W korzystaniu z parkingu mają pomagać czujniki optyczne, radarowe i sygnalizacja ostrzegawcza, które ułatwiają prawidłowe zaparkowanie samochodu na platformie transportowej. Na maszynach są już instrukcje, w jaki sposób zaparkować samochód. W pierwszej kolejności kierowca wjedzie na platformę, a następnie powinien podejść do znajdującego się obok wjazdu monitora. Po zaznaczeniu czasu parkowania, należy pobrać bilet. Przy odbiorze samochodu należy opłacić bilet w kasie i kliknąć „odbierz” na monitorze przy maszynie. Winda opuści pojazd i po tym kierowca może wyjechać z parkingu.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW remontowanej kamienicy powstanie 19 mieszkań – FOTO
Następny artykułLEGIONOWO. Galeria handlowa na Bukowcu – kolejna odsłona