A A+ A++

Topola, Tarchały, Biniew, Biadki, Wilkowice – prawie 30 przejazdów kolejowo-drogowych zostało objęte wymianą urządzeń przejazdowych. Ma to zwiększyć bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały trzy umowy na wymianę urządzeń przejazdowych w południowej Wielkopolsce, m.in. w okolicy miejscowości Topola, Tarchały, Biniew, Biadki i Wilkowice.

– Prace obejmą łącznie 29 skrzyżowań torów z drogami, znajdujących się na liniach kolejowych: Leszno – Zbąszyń (nr 359 – m.in. w okolicy miejscowości Wilkowice) oraz na wielkopolskich odcinkach tras Kluczbork – Poznań (nr 272 – m.in. w okolicy miejscowości Biniew), Ostrów Wielkopolski – Grabowno Wielkie (nr 355 – m.in. w okolicy miejscowości Topola i Tarchały), Łódź Kaliska – Tuplice (nr 14 – m.in. w okolicy miejscowości Biadki i Kobylin), Oleśnica – Chojnice (nr 281 – m.in. w okolicy miejscowości Miłosław i Wolenice ) i Herby Nowe – Oleśnica (nr 181 – m.in. w okolicy Kępna) – informuje Radosław Śledziński z zespołu prasowego PKP PLK. – Dotychczasowe urządzenia odpowiedzialne za zabezpieczenie ruchu – sygnalizacje świetlne, rogatki oraz powiązane z nimi niezbędne instalacje techniczne – zostaną zastąpione nowymi na przejazdach kolejowo-drogowych zabezpieczonych sygnalizacją świetlną i rogatkami (kat. A i kat. B) oraz zabezpieczonych sygnalizacją i krzyżami św. Andrzeja (kat. C).

Wymiana urządzeń przejazdowych poprawi bezpieczeństwo na przejazdach: pociągi będą przejeżdżać szybciej, a kierowcy płynnie pokonywać przejazd. Nowy sprzęt oznacza także brak usterek przynajmniej przez kilka lat.
– Wraz z wymianą urządzeń przejazdy zyskają tarcze przejazdowe, które informują maszynistów o poprawnym działaniu urządzeń, a w przypadku ewentualnej usterki umożliwiają wprowadzenie dodatkowych procedur bezpieczeństwa i zmniejszenia prędkości pociągów w obrębie przejazdu – tłumaczy Radosław Śledziński.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeprowadzą inwestycję w ramach projektu “Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych – etap I”, a spółka przeznaczy na ten cel ok. 30,2 mln zł przy udziale środków Unii Europejskiej z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). Inwestycja potrwa do pierwszego kwartału 2026 roku i jej realizacja nie będzie miała wpływu na przejazdy pociągów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWOŚP 2024. Finałowe granie w naszym mieście w niedzielę w Arenie Gorzów. Jakie fanty na licytacji?
Następny artykułO łatwości, z jaką możemy zniknąć z tego świata