W styczniu Port Gdańsk awansował na trzecią pozycję osiągając wynik 4,6 mln ton przeładunków, co oznacza wzrost o 8,8% rok do roku.
Awans na trzecią pozycję Portu Gdańsk świadczy nie tylko o dużej elastyczności naszego portu, a co za tym idzie naszych operatorów, ale wskazuje także na jego uniwersalny charakter w kontekście innych portów regionu Morza Bałtyckiego – podkreśla dyrektor handlowy Portu Gdańsk Adam Kłos.
Czytaj więcej w: Wyższe od planowanych przeładunki w portach
W styczniu 2021 roku Port Gdańsk zanotował wynik 4,6 mln ton przeładunków, tym samym wyprzedzając Port Primorsk, który spadł na czwartą pozycję w rankingu z przeładunkami na poziomie 4,4 mln ton (-26,3%). Największe przeładunki zanotował port w Ust Ługa (9,4 mln ton), na drugim miejscu rankingu znalazł się St. Petersburg z wynikiem 4,7 mln ton. Na piątej pozycji utrzymuje się Port w Kłajpedzie uzyskując 3,8 mln ton (+10,8).
Czytaj więcej w: Amerykanie już wysyłają puste kontenery do Chin
Porty masowe Ust Ługa i Primorsk oraz główna brama przeładunkowa Rosji Północnej czyli Port St. Petersburg do tej pory dominowały na Bałtyku pod względem przeładunków. Wszystkie trzy porty mają znaczny udział w obsłudze handlu zagranicznego Rosji. Ogółem w 2020 roku obsłużyły 241,5 mln ton ładunków notując 5,8% spadek rdr. Jeszcze pod koniec 2020 roku różnica dzieląca Port w Gdańsku od Portu Primorsk wynosiła 1,3 mln ton przeładunków.
Czytaj więcej w: Czterech chętnych do budowy Portu Zewnętrznego w Gdyni
Udział Portu Gdańsk w obsłudze morskiej wymiany towarowej Polski utrzymuje się na wysokim poziomie i w ub.r. wyniósł 46,2 proc., czyli najwięcej spośród wszystkich polskich portów. – Jesteśmy portem bez ograniczeń. Wpływ na to mają: tor głębokowodny, dzięki czemu w Porcie Zewnętrznym możemy przyjmować największe jednostki o zanurzeniu do 15 metrów; brak pływów, czyli stała głębokość wody, a także brak zalodzenia, umożliwiający pracę przez cały rok. Ponadto jesteśmy na finiszu naszych kluczowych inwestycji zarówno od strony lądu jak i wody. Realna poprawa jakości, jeśli chodzi o infrastrukturę w Porcie Wewnętrznym, będzie widoczna od połowy tego roku, kiedy wszystkie nabrzeża zostaną zmodernizowane, a tor wodny pogłębiony zostanie do 12 m – zaznacza prezes Portu Gdańsk Łukasz Greinke.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS