A A+ A++

Hit ostatnich dni, Baldur’s Gate 3 otrzymał kolejnego hotfixa, który wprowadza do gry około 200 zmian i poprawek. Jedna z najciekawszych nowości tyczy się psiego kompana – Scratcha.

Źródło fot. Larian Studios.

i

Twórcy Baldur’s Gate 3 nie spoczywają na laurach. Do gry trafiła nowa – trzecia od momentu premiery – mała aktualizacja, która naprawiła przede wszystkim szereg błędów i glitchów graficznych.

Co ciekawe, najnowsza „łatka” sprawiła również, że ulubieniec graczy w Baldur’s Gate 3 – pies Scratch – którego można zwerbować do drużyny, w końcu „został spuszczony ze smyczy” i będzie od teraz mógł samodzielnie węszyć i odkrywać skarby.

Baldur’s Gate 3 – najważniejsze zmiany aktualizacji

„Hotfix 3” do Baldur’s Gate 3 naprawił także „palące” problemy gry ze slotami na zaklęcia, które uniemożliwiały graczom wieloklasowym awansowanie, czy te z zapisem międzyplatformowym, które powodowały zacinanie się tytułu podczas synchronizacji.

Co więcej, usunięto awarię, która uniemożliwiała graczom korzystanie z kluczowej mechaniki długiego wypoczynku. Osłabienia, a w zasadzie poprawki doczekała się również opcja ukrycia w walce.

Jako że pełna lista poprawek aktualizacji do Baldur’s Gate 3 zawiera spoilery dotyczące fabuły gry, to poniżej zamieściłem tylko część – moim zdaniem najważniejszych ulepszeń, pomijając te, które mogłyby zdradzić przebieg historii.

Po całościowy opis najświeższego hotfixa do BG3 odsyłam Was na niniejszą stronę na platformie Steam. Bez obawy – fragmenty mogące być spoilerami zostały tam odpowiednio zakryte.

Ogólne:

  • naprawiono błąd związany ze slotami zaklęć, który uniemożliwiał awansowanie podczas wyboru wielu klas postaci;
  • naprawiono błąd uniemożliwiający rozpoczęcie długiego odpoczynku;
  • naprawiono błąd związany z zapisywaniem międzyplatformowym, który powodował, że synchronizacja zacinała się na czas nieokreślony, co uniemożliwiało zapisywanie i wczytywanie;
  • naprawiono błąd powodujący awarię podczas wybierania przyzywania bez paska skrótów.
  • naprawiono błąd uniemożliwiający rozmowę z Marniejem w Akcie 3;
  • Scratch może teraz samodzielnie znajdować miejsca do kopania;
  • osiągnięcie Diabeł tkwi w szczegółach może być teraz zdobywane przez wszystkich członków drużyny.

Tryb wieloosobowy:

  • naprawiono dzielenie interfejsu najmity na pół, na każdym monitorze w trybie podzielonego ekranu;
  • naprawiono niektóre artefakty wizualne pojawiające się na podzielonym ekranie podczas korzystania z opcji graficznej Vulkan;
  • Wyll teraz poprawnie rozpoznaje Karlach i konfrontuje się z nią.

Gameplay:

  • naprawiono błąd, który umożliwiał użycie akcji ukryj poza turą walki;
  • naprawiono błąd, który powodował, że gnolle potrzebowały zbyt wiele czasu na reakcję na początku swojej tury po ataku przywódcy stada;
  • dodano postacie niezależne w konwoju dridera.

Interfejs użytkownika:

  • naprawiono interfejs użytkownika, który znikał, ponieważ gra odczytywała, że postać nadal prowadzi dialog, co mogło się zdarzyć podczas przechodzenia do dialogu z walki.

Tworzenie postaci:

  • naprawiono dysproporcje kolorów w trybie tworzenia postaci i w trakcie rozgrywki, głównie w przypadku rogów.

Przypomnę, że gra Baldur’s Gate 3 zadebiutowała 3 sierpnia na pecetach. Wersja na konsole PlayStation 5 ukaże się 3 września. Larian Studios planuje wydać swoją perełkę również na Xboksach Series X/S – niestety w przypadku tej platformy wciąż nie znamy oficjalnej daty premiery.

  1. Baldur’s Gate 3 na Steam

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak dobrać gadżety reklamowe do Twojego celu marketingowego?
Następny artykułКурс рубля опустився до 100 за долар