A A+ A++

Allegro przechodzi na kwartalny cykl publikowania prognoz i oczekuje w pierwszym kwartale 2023 roku wzrostu GMV z działalności w Polsce o 13-14 proc. r/r, a przychodów o 20-22 proc.r/r. Skorygowana EBITDA powinna się zwiększyć o 20-23 proc. r/r, zaś oczekiwany CAPEX ma wynieść 100-110 mln zł – podała spółka w komunikacie prasowym. W czwartkowe przedpołudnie kurs akcji spółki rośnie o niespełna 8 proc.

Allegro rusza z kwartalną publikacją prognoz. Oczekuje w I kw. zwyżki skoryg. EBITDA w Polsce o 20-23 proc.
/ Allegro

Wskaźnik GMV segmentu MALL powinien być w pierwszym kwartale br. o 1-2 proc. niższy r/r, zaś spadek przychodów oczekiwany jest na poziomie 2-4 proc. r/r. Oczekiwana strata segmentu na poziomie skorygowanej EBITDA to 75-80 mln zł, zaś jego spodziewany CAPEX w tym czasie to 20-30 mln zł.

Na poziomie skonsolidowanym Allegro oczekuje wzrostu GMV w pierwszym kwartale br. o 20-21 proc. r/r, a przychodów o 64-66 proc. r/r. Skorygowana EBITDA grupy powinna wzrosnąć o 3-6 proc. r/r, zaś CAPEX spodziewany jest na poziomie 120-140 mln zł.

„Naszym celem jest dalszy rentowny wzrost GMV w Polsce dzięki skupieniu się na kategoriach, w których do tej pory nie mieliśmy silnej pozycji, przy jednoczesnej dalszej poprawie marży dzięki usługom reklamowym i monetyzacji. Skupiamy się na tym, by zwiększać marżę w Polsce z powrotem do docelowego poziomu 5 proc. Jednocześnie dążymy do przyspieszenia wzrostu GMV także na poziomie grupy poprzez zwiększenie skali na arenie międzynarodowej. Pierwszym krokiem będzie wykorzystanie obecności MALL w Czechach. Naszym głównym zadaniem strategicznym jest dalsza optymalizacja kosztów i poprawa wydajności w całej grupie przy znacznym obniżeniu nakładów inwestycyjnych, by dalej zwiększać przepływy pieniężne i zmniejszać dźwignię finansową” – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Jon Eastick, CFO Allegro.

“Zrealizowaliśmy wszystkie założone na 2022 rok cele i teraz przechodzimy na kwartalny cykl przedstawiania naszych oczekiwań finansowych. Decyzję podjęliśmy uwzględniając praktyki rynkowe innych dużych graczy na globalnym rynku e-commerce. Uznaliśmy takie podejście za bardziej adekwatne i efektywne. Nasze wyniki za pierwszy kwartał 2023 roku są bardziej niż zadowalające: spodziewamy się dalszego wzrostu GMV, przychodów i skonsolidowanej EBITDA w ujęciu rocznym zarówno w Polsce, jak i na poziomie skonsolidowanym” – dodał.

Allegro nie planuje emisji obligacji w 2023 roku

“Nasza sytuacja finansowa jest bardzo stabilna. Wszystkie kredyty
grupy mają termin zapadalności w 2025 roku. Nie mamy planów w tym roku,
aby emitować obligacje” – powiedział Eastick.

W grudniu 2021 roku rada Allegro ustanowiła program emisji obligacji
do łącznej wartości nominalnej do 3 mld zł. Spółka informowała wówczas,
że obligacje mogą być denominowane w PLN lub EUR i będą emitowane jako
uprzywilejowane obligacje niezabezpieczone.

W ramach programu możliwa będzie emisja obligacji zwykłych, obligacji
zielonych oraz obligacji związanych ze zrównoważonym rozwojem.
Obligacje mogą być oprocentowane według zmiennej lub stałej stopy
procentowej.

Allegro podawało wówczas, że decyzja o emisji pierwszej serii
obligacji będzie uzależniona od sytuacji rynkowej na polskim rynku
dłużnych papierów wartościowych.

Allegro ocenia swoje prognozy na I kw. jako optymistyczne

“Oczekujemy, że wzrost GMV grupy będzie w I kw. na podobnym poziomie,
jak w IV kw. 2022 roku. Biorąc pod uwagę, że sytuacja makroekonomiczna
jest trudna i popyt maleje w ujęciu miesiąc do miesiąca, to uważam, że
to są optymistyczne perspektywy rozwoju z naszej strony. Jeśli chodzi o
przychody grupy, to oczekujemy, że wzrosną o 64-66 proc., a w samej
Polsce ok. 20-22 proc. rdr w I kwartale. Oczekujemy wzrostu GMV w tempie
20-21 proc. dla grupy i 13-14 proc. rdr w Polsce” – powiedział dyrektor
finansowy.

Allegro poinformowało w czwartek, że przechodzi z rocznego na
kwartalny cykl publikowania prognoz. Oczekuje w pierwszym kwartale 2023
roku wzrostu GMV z działalności w Polsce o 13-14 proc. rdr, a przychodów
o 20-22 proc. rdr. Skorygowana EBITDA powinna się zwiększyć o 20-23
proc. rdr, zaś oczekiwany CAPEX ma wynieść 100-110 mln zł.

Wskaźnik GMV segmentu MALL powinien być w pierwszym kwartale br. o
1-2 proc. niższy rdr, zaś spadek przychodów oczekiwany jest na poziomie
2-4 proc. rdr. Oczekiwana strata segmentu na poziomie skorygowanej
EBITDA to 75-80 mln zł, zaś jego spodziewany CAPEX w tym czasie to 20-30
mln zł.

Na poziomie skonsolidowanym Allegro oczekuje wzrostu GMV w pierwszym
kwartale br. o 20-21 proc. rdr, a przychodów o 64-66 proc. rdr.
Skorygowana EBITDA grupy powinna wzrosnąć o 3-6 proc. rdr, zaś CAPEX
spodziewany jest na poziomie 120-140 mln zł.

Dyrektor finansowy poinformował w czwartek, że oczekiwania na drugi kwartał Allegro opublikuje wraz z wynikami za I kwartał br.

“W grupie Mall cały czas pracujemy nad jak najefektywniejszym
rozwojem tej grupy, konsekwentnie ograniczamy koszty, aby zmniejszać
straty na poziomie skorygowanej EBITDA oraz stabilizować GMV w bardzo
trudnych warunkach ekonomicznych regionu i przygotować do wprowadzenia
naszego marketplace w kolejnych krajach, zaczynając od Czech” –
powiedział Eastick.

Tegorocznym celem grupy jest uruchomienie Allegro.cz.

Allegro planuje skupić się w 2023 roku na poprawie wydajności sieci swoich automatów paczkowych w Polsce.

“Na koniec 2022 roku mieliśmy 2.500 zainstalowanych automatów
paczkowych w Polsce. W tym roku będą dalsze inwestycje, ale głównym
celem dla tego projektu jest poprawa ekonomicznych wyników dla każdego
automatu, zamiast skupiania się na ich ilości” – powiedział dyrektor
finansowy.

Eastick nie przedstawił oczekiwań dotyczących take rate w I kwartale
2023 roku powiedział natomiast: “Redukcja take rate w czwartym kwartale
jest u nas sezonowa. W czwartym kwartale mamy zawsze szczyt popytu i
sprzedawcy mniej inwestują w promocję, bo nie jest to potrzebne. To jest
typowy trend w czwartym kwartale, że take rate nieco maleje”.

Wskaźnik realizacji transakcji (take rate) w polskiej części biznesu
wzrósł w czwartym kwartale o 1,06 pp rdr do poziomu 10,91 proc., zaś
wynik za cały 2022 rok był o 0,59 pp wyższy w ujęciu rocznym i osiągnął
wartość 10,82 proc.

Skorygowana EBITDA Allegro w Polsce w IV kw. 2022 roku wyniosła 708  mln zł  wobec 670,5 mln zł konsensusu

Przychody Allegro w polskiej części biznesu w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosły o 26,5 proc. do 2 mld zł.

Skonsolidowana wartość sprzedanych produktów (GMV) za pośrednictwem polskiej platformy grupy w czwartym kwartale 2022 r. wyniosła 14,4 mld zł (wzrost o 14 proc. r/r).

Allegro miało w czwartym kwartale 2022 roku mln 179,5 zł skonsolidowanego zysku netto j.d. Konsensus zakładał 259,8 mln zł zysku netto j.d.

Wskaźnik realizacji transakcji (take rate) w polskiej części biznesu wzrósł w czwartym kwartale o 1,06 pp r/r do poziomu 10,91 proc., zaś wynik za cały 2022 rok był o 0,59 pp wyższy w ujęciu rocznym i osiągnął wartość 10,82 proc.

Liczba aktywnych kupujących wzrosła w czwartym kwartale o 560 tys. r/r do ponad 14 mln, natomiast GMV na jednego aktywnego kupującego na polskiej platformie wzrosło o 11,3 proc. r/r do 3.515 zł .

Allegro planuje skupić się w 2023 roku na poprawie wydajności swoich 2.500 automatów paczkowych. Kolejnym celem grupy jest planowane uruchomienie Allegro.

Skorygowana EBITDA Allegro w ’22 wzrosła o 11,6 proc  do 2,31 mld zł wobec przewidywanej zwyżki o 10-12 proc.

Skorygowana EBITDA Allegro w całym 2022 roku dla działalności w Polsce wzrosła o 11,6 proc do 2,31 mld zł wobec przewidywanej zwyżki o 10-12 proc. – podała spółka w komunikacie prasowym.

W 2022 roku wartość GMV polskiego biznesu Allegro zwiększyła się o 15,9 proc. r/r do 49,4 mld zł przy prognozie całorocznej dynamiki w przedziale 15-17 proc. Przychody wzrosły o 24,1 proc. do 6,65 mld zł wobec przewidywanej zwyżki na poziomie 23-26 proc. Całoroczny CAPEX wyniósł 662 mln zł wobec zakładanego przedziału 650-700 mln zł.

Wartość przyznanych za pośrednictwem Allegro Pay pożyczek wyniosła w zeszłym roku 5,5 mld zł, czyli o ponad 3,7 raza więcej w ujęciu rocznym.

Całoroczny skonsolidowany wynik GMV był o 23,2 proc. wyższy rdr, przychody wzrosły o 68,2 proc., zaś skorygowana EBITDA zwiększyła się o 4,1 proc. po uwzględnieniu wyników grupy MALL za 9 ostatnich miesięcy roku.

W 2022 roku na poziomie skonsolidowanym, GMV miało się zwiększyć o 22-24 proc, przychody grupy miały wzrosnąć w ubiegłym roku o 67-71 proc., a skorygowana EBITDA grupy o 2-6 proc.

Allegro sfinalizowało transakcję nabycia Mall Group i WE|DO 1 kwietnia 2022 roku.

Allegro przeprowadziło pierwsze redukcje zatrudnienia w I kw. w Grupie Mall oraz w zespołach Delivery Experience i Recruiting

Według wcześniejszych informacji PAP Biznes Grupa Allegro zwolniła kilkadziesiąt osób w Czechach. Z nieoficjalnych informacji PAP Biznes wynikało, że zwolniono około 50 osób z Grupy Mall, na rynku pojawiły się pogłoski o planach zwolnień w Polsce.

Obecnie w grupie Allegro pracuje około 7.000 osób

epo/ ana/

Źródło:PAP Biznes
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułПотери: ВСУ уничтожили 560 россиян, 23 единицы техники и 12 артиллерийских систем за сутки
Następny artykułPrzysmak dzieciństwa w nowej odsłonie. 3 PRZEPISY na przepyszne zapiekanki