Black Friday to święto zakupowe, które przyciąga do sklepów mnóstwo klientów. Niestety wiedzą o tym także oszuści, którzy wykorzystują wizerunki znanych marek i się pod nie podszywają. Nie inaczej jest tuż przed tegorocznym Czarnym Piątkiem. Cyberprzestępcy udają w fałszywych reklamach popularne firmy i chcą nas tak okraść.
Black Friday w Polsce przyciąga z roku na rok coraz więcej klientów, którzy tego dnia polują na promocje. Sprzyja to niestety zwiększonej aktywności oszustów, o czym kilka dni temu informowało Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości. Teraz o nowych przekrętach ostrzega Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego, który też od niedawna zwraca uwagę na zagrożenia związane z Czarnym Piątkiem.
Cyberprzestępcy sięgnęli to starą metodę, która polega na podszywaniu się pod znane marki. CSIRT KNF raportuje m.in., że oszuści wykorzystują w tym roku wizerunki sklepów Wojas, Venezia, 4F oraz CCC. Stworzono fałszywe reklamy tych firm, gdzie ofiary manione są wielkimi zniżkami. W rzeczywistości jest to groźna pułapka.
Celem przekrętu jest zwabienie ofiar poprzez zaproponowanie im produ … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS