Chińscy producenci pracują nad zwiększeniem dystansu elektryków
21.02.2021r. 09:30
www.cire.pl | Obserwuj nasze newsy na LinkedIn
Gracze z branży – od Tesli po chińskich nowicjuszy, takich jak Nio – wiedzą, że konsumenci cenią zasięg jazdy. Wiedzą również, że pod tym względem samochody elektryczne są ogólnie uznawane za niedostateczne, przynajmniej w oczach konsumentów.
W ciągu ostatnich kilku miesięcy, kiedy Chiny stanęły w obliczu wyjątkowo mroźnej zimy, lokalne media publikowały doniesienia o tym, jak niektóre modele pojazdów elektrycznych radziły sobie tylko o połowę tak daleko, jak zwykle na jednym ładowaniu, a niektórzy kierowcy wręcz narzekali w mediach społecznościowych, że muszą wyłączyć w samochodzie ogrzewanie, żeby koła w ogóle się obracały.
Jednak eksperci wylewają na te stwierdzenia wiadro zimnej wody i twierdzą, że przy obecnej technologii cel ten można osiągnąć jedynie poprzez dokonanie poważnych kompromisów w innych obszarach. “Jeśli ktoś mówi, że jego samochód może przejechać 1000 km i to po kilku minutach ładowania , a koszt takiego akumulatora nie będzie duży, nikt nie powinien mu wierzyć” – powiedział Ouyang Minggao, naukowiec z Chińskiej Akademii Nauk.
Czytaj również:
Czy znasz to narzędzie?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS