A A+ A++

Czym jest współczynnik CTR?

Dla osób niezwiązanych na co dzień z SEO, pojęcie współczynnika CTR może całkowicie niezrozumiałe, dlatego też warto je wyjaśnić. Skrót CTR rozwija się jako Click Through Rate, czyli po prostu współczynnik klikalności. Jego celem jest określenie, jak często po wyświetleniu się strony jest ona klikana przez użytkowników. Jest to pewnego rodzaju wyznacznik skuteczności pozycjonowania.

W jaki sposób obliczyć współczynnik CTR?

Współczynnik CTR można określić jako stosunek liczby kliknięć w dany link do liczby jego wszystkich wyświetleń. Co ważne – przedstawia się go procentowo. Wzór na obliczenie CTR można więc zapisać jako: liczba kliknięć / liczbę wyświetleń x 100%. Warto to jednak pokazać na praktycznym przykładzie.

Jeżeli nasza strona zanotowała 100 kliknięć, a została wyświetlona 1000 razy, oznacza to, że współczynnik CTR wynosi w tym przypadku 10%.

Dlaczego warto zwracać uwagę na współczynnik CTR?

Parametr ten ma bardzo duże znaczenie, ponieważ wysoki współczynnik CTR świadczy o tym, że użytkownicy uważają daną stronę internetową lub reklamę za przydatną i trafną. Trzeba wiedzieć, że istotny wpływ na wysokość tego współczynnika ma odpowiedni dobór słów kluczowych. Jest to powód, dla którego warto przyglądać się temu wskaźnikowi, gdyż informuje on o tym, czy wyselekcjonowane słowa kluczowe się sprawdzają.

Wysokie wyniki w tym parametrze dają nam informację o skuteczności działań. Oznaczają one, że strona cieszy się dużym zainteresowaniem internautów, a także, iż słowa kluczowe są właściwie dobrane. Jest to również dla nas wskazówką, że witryna jest dostosowana swoją ofertą do potrzeb użytkowników i angażuje odbiorców.

Współczynnik CTR a pozycjonowanie stron internetowych

Warto wiedzieć, że wysoka wartość parametru CTR ma duże znaczenie dla pozycjonowania stron internetowych. Wynika to z prostej prawidłowości – wysoka liczba kliknięć w witrynę wysyła algorytmom Google komunikat, że strona jest wartościowa i zawiera treści interesujące dla użytkowników. 

Oznacza to, że im wyższa wartość wskaźnika CTR, tym lepsze pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Kliknięcia prowadzą do zwiększenia ruchu użytkowników na stronie, co zwiększa jej atrakcyjność oczach algorytmu. Nie można jednak zapominać, że CTR to tylko jeden z parametrów, a wysoka pozycja strony zależy od wielu czynników. Warto odwiedzić https://www.grupatense.pl/pozycjonowanie/ i zwrócić się o pomoc w pozycjonowaniu do specjalistów w dziedzinie.

Współczynnik CTR to nie wszystko

Wiele osób uważa, że wysoki współczynnik CTR świadczy o tym, że strona jest dobrze wypozycjonowana. Nie jest to jednak parametr, który dostarcza nam pełne informacje. Strona może być chętnie klikana, ale użytkownicy szybko ją opuszczają lub nie podejmują oczekiwanych działań. Taką sytuację nazywamy niską konwersją. Taka sytuacja może być spowodowana różnymi czynnikami.

Jednym z nich może być złe dopasowanie słów kluczowych do treści strony. Często dzieje się tak, że autor strony stawia na szeroki zakres słów kluczowych, na które wyświetla się witryna, jednak nie zawiera ona informacji lub produktów, których poszukuje użytkownik. Przyczyną może być także używanie clickbaitów, które przyciągają atrakcyjną treścią, ale nie kryje się za nimi określony produkt.

W jaki sposób zwiększyć CTR strony?

Na szczęście istnieje kilka sposobów na poprawę parametru CTR w wynikach organicznych. Pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, które treści na stronie generują najmniejszy ruch. W tym celu należy sporządzić listę zapytań, które wpływają negatywnie na współczynnik i na tej podstawie przygotować plan wprowadzenia konkretnych zmian, które go poprawią.

Bardzo ważnym działaniem jest również zoptymalizowanie opisów meta. Meta description to fragment tekstu, który znajduje się pod linkiem do strony. Opis ten powinien być ciekawy, ponieważ to pierwsze, co widzi użytkownik, przeglądając wyniki wyszukiwania. Meta description powinno zaznaczać, co znajduje się pod daną treścią, zawierać słowa kluczowe, a także zachęcać do kliknięcia.

Skutecznym działaniem, które może podjąć agencja SEO, taka jak np. Agencja Grupa Tense w celu poprawy współczynnika CTR jest dodanie danych strukturalnych. Pomoże ono robotom Google zrozumieć, co dokładnie znajduje się na danej stronie, a następnie wyświetlić te informacje w wynikach wyszukiwania. Przyciągają one większą liczbę kliknięć, ponieważ są atrakcyjniejsze od standardowych, lepiej zwracają uwagę użytkowników, a także pojawiają się na górze wyników SERP.

Współczynnik CTR może nam naprawdę dużo powiedzieć na temat skuteczności pozycjonowania stron internetowych. Nie można go jednak traktować jako jedyny wyznacznik, ponieważ proces ten jest o wiele bardziej złożony i wymaga podjęcia szeregu innych działań, które będą się składać na końcowy sukces.

Obserwuj nasz serwis na:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInstalacje fotowoltaiczne a zimowe warunki: Jak zoptymalizować ich efektywność?
Następny artykułJose Arcadio Morales powrócił. Cezary Pazura “ożywił” go na Kubie