A A+ A++

Łatka 1.20 do Cyberpunka 2077 miała zadebiutować w zeszłym miesiącu, ale twórcy ze względu na atak hakerski potrzebują więcej czasu. Studio opublikowało właśnie wiadomość, która zbiera pierwsze szczegóły aktualizacji – w dodatku nowości zostały zaprezentowane na materiałach wideo.

CD Projekt RED na początku potwierdził, że postanowił odświeżyć oddział szybkiego reagowania NCPD. Policja ma teraz reagować znacznie lepiej, by gracze mieli pewność, że na ulicach Night City nie można uprawiać typowej samowolki. Tak sytuację opisuje studio:

„To ważny krok na drodze do naprawienia zachowań policji w naszej grze. Zmiany powinny pomóc z problemem NPC-ów pojawiających się za plecami postaci i stworzą wrażenie, że policja potrzebuje trochę czasu, by dotrzeć na miejsce zdarzenia, kiedy ktoś zgłosi przestępstwo. Dodaliśmy również drona rozpoznawczego, by gracze mieli poczucie, że policja obserwuje i analizuje sytuację na bieżąco”. – Patryk, Lead Gameplay Designer & Łukasz, Lead Technical Designer, CD PROJEKT RED.

W Cyberpunku 2077 zostanie także znacząco odświeżony system jazdy, tak by gracze otrzymali większą kontrolę nad samochodem – zainteresowani będą mogli nawet personalizować czułość kierownicy.

„Analizując opinie dotyczące naszego modelu kierowania pojazdami, zauważyliśmy, że gracze mieli najwięcej problemów z szybkością sterowania. Większość zastrzeżeń pochodziła od graczy korzystających z klawiatury na PC oraz graczy, których platformy miały problemy z płynnością, i skupiały się na tym, jak trudno utrzymać samochody w torze jazdy.

W menu opcji dodaliśmy teraz suwak czułości sterowania. Umożliwia on spowolnienie szybkości sterowania wszystkimi pojazdami i z użyciem wszystkich urządzeń wejściowych, bez wpływania na maksymalny kąt skrętu.

Samochodami trudno było kierować szczególnie przy spadkach płynności gry. Przyczyna tkwiła w kodzie gry, który nie radził sobie z nagłymi zmianami liczby klatek na sekundę. Obecnie szybkość sterowania powinna działać tak samo w przedziale od 20 do ponad 60 klatek na sekundę.

Na koniec przyjrzeliśmy się poszczególnym samochodom, w tym Archer Hella gracza, i naprawiliśmy problemy, które sprawiały, że przy mniejszej płynności rozgrywki pojazdy stawały się zbyt narowiste”. – Séamus, Senior Vehicle Programmer, CD PROJEKT RED.

CD Projekt RED zadbał także o system odblokowania samochodu, który w niektórych sytuacjach mógł się zaciąć. Teraz jednak zostanie przygotowana funkcja odblokowania – sytuację przedstawił przedstawiciel studia:

„W pewnych sytuacjach nasz pojazd mógł utknąć lub zawiesić się na elementach otoczenia Night City. Teraz dodaliśmy funkcję odblokowania pojazdu, która włącza się, kiedy próbujecie przyspieszyć, ale się nie poruszacie. Przytrzymując gaz, możecie rozkołysać pojazd w przód i w tył lub obrócić go lewo/prawo”. – Séamus, Senior Vehicle Programmer, CD PROJEKT RED.

Deweloperzy zajęli się także problemem „skoczków”, czyli w prostych słowach – studio odpowiedzialne za Cyberpunka 2077 postanowiło zadbać o możliwość zmiany funkcji przycisków lub po prostu twórcy pozwolą wyłączyć wykonywanie uników przez dwukrotne przyciśnięcie jednego z kierunków:

„Unik przy podwójnym naciśnięciu klawisza ruchu można wyłączyć w ustawieniach sterowania. Unik nadal można wykonać poprzez podwójne naciśnięcie klawisza przełączającego kucnięcie (domyślnie klawisz „C”).

Można też teraz przenieść sterowania za pomocą WSAD na sterowanie przy użyciu innych klawiszy. Wciąż jeszcze musimy rozwiązać kilka problemów z przypisanymi akcjami, czym zajmiemy się w kolejnych aktualizacjach”. – Wojtek, Tools Programmer, CD PROJEKT RED.

Sytuacja jest zaskakująca, ponieważ CD Projekt RED w formie… Reportażu z Night City ujawnia pierwsze zmiany, jakie zaoferuje aktualizacja 1.20 do Cyberpunka 2077. Nie wiemy jeszcze kiedy łatka zostanie opublikowana i nie otrzymaliśmy pełnej listy zmian, ale autorzy skupili się na czterech tematach.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKSW 59. Mariusz “Pudzian” Pudzianowski dla Interii: Ja wiem, co to znaczy płakać z braku tlenu
Następny artykułArkadiusz Olczyk: Detale mogą rozstrzygnąć ten mecz