Na Platformie Zakupowej Urząd Miejski szacuje ile będzie kosztował system roweru miejskiego. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy, montażu, wdrożenia i testowania Systemu Roweru Miejskiego w Mieście Starachowice.
Realizacja Systemu Roweru Miejskiego w Starachowicach przewidziana jest w ramach projektu „Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.
System Roweru Miejskiego w Starachowicach będzie polegał na udostępnieniu bezobsługowej wypożyczalni rowerów umożliwiającej krótkotrwałe podróże, dzięki możliwości wypożyczenia rowerów rozmieszczonych na stacjach rowerowych.
System Roweru Miejskiego „STAR BIKE” w Starachowicach będzie składał się z:
a) 11 stacji rowerowych wyposażonych w 11 totemów informacyjnych:
• Ul. Radomska (UM / LIDL);
• Ul. Szkolna (MOSIR – przy budynku zaplecza sportowego)
• Al. Św. Jana Pawła II (skrzyżowanie Al. Jana Pawła II/Wysockiego)
• Ul. 1 Maja / Zakładowa (MAN)
• Ul. Murarska (Pawilon od od strony pasażu)
• Al. Armii Krajowej (Galeria Skałka)
• Ul. Staszica (obok budynku sądu)
• Ul. Na Szlakowisku (obok siłowni plenerowej)
• Zalew Lubianka (teren MOSiR przy molo)
• Centrum Przesiadkowe Starachowice Dolne
• Centrum Przesiadkowe Starachowice Wschodnie
b) 150 stojaków rowerowych,
c) 30 szt. rowerów standardowych 4G, wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni,
d) 90 szt. rowerów wspomaganych silnikiem elektrycznym wraz z zestawem baterii i ładowarek oraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów (w tym 10 szt. rowerów wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci),
e) 3 szt. rowerów standardowych dla osób niepełnosprawnych – rowery 3 kołowe wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów
f) aplikacji pozwalającej na uruchomienie, wypożyczenie i zwrot roweru w ramach systemu wypożyczalni rowerów miejskich
g) systemu / platformy do zarządzania flotą rowerową funkcjonującą w Systemie Roweru Miejskiego w Starachowicach.
– W chwili obecnej trwa szacowanie wartości zamówienia, następnie przygotowywane zostanie postępowanie przetargowe na wybór Dostawcy. Zasady korzystania z systemu będzie określał regulamin, opracowany w ramach realizacji zamówienia. Jednocześnie zostaną ustalone zasady zorganizowania, bieżącego zarządzania i eksploatacji Systemu Roweru Miejskiego – odpowiada na pytania Starachowice-NET.pl dyrektor biura prezydenta Tomasz Porębski w zastępstwie za rzecznika Urzędu Miejskiego.
Reklama
Wątpliwości
„Miasta wycofują się z finansowania roweru miejskiego, ponieważ robi się to nieopłacalne pod kątem ciągłego dokładania do tego projektu. Dewastacja i porzucenia, kradzieże sprzętu poddają pod wątpliwość ten projekt” – zwrócił uwagę jeden z obserwatorów prezydenckiego konta w mediach społecznościowych w trakcie poniedziałkowej sesji na żywo włodarza Starachowic.
– Rower miejski powinien ruszyć w tym roku. Natomiast wśród tych zmian, które planujemy, też się zastanawiamy co do tych informacji, które spływają z innych miast, które wycofują się z rowerów miejskich, a u których już po kilka lat rowery funkcjonują, czy idziemy w dobrym kierunku. Chcemy wprowadzić udogodnienie dla mieszkańców, zakupić ponad 100 rowerów. Natomiast patrząc na doświadczenia innych miast, to niestety widzimy, że miasta się sukcesywnie wycofują z systemu roweru miejskiego – odpowiedział w trakcie relacji na żywo prezydent Materek.
***
Jednym z miast, które zrezygnowało – po 11 latach użytkowania systemu roweru miejskiego – jest Poznań. Trudno porównywać Starachowice i Poznań, choć cel jest podobny. Władze Poznania twierdzą, że: w ich mieście rower stał się codziennym środkiem dojazdu do pracy, domu, na zakupy. Wielu mieszkańców Poznania i aglomeracji ze względu na zdecydowaną rozbudowę i poprawę istniejącej infrastruktury przesiadło się na swoje prywatne rowery, co potwierdza systematycznie spadające zainteresowanie rowerem miejskim. Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści. – Pełna treść artykułu [kliknij].
Kursywa ZA: poznan.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS