A A+ A++

Na Platformie Zakupowej Urząd Miejski szacuje ile będzie kosztował system roweru miejskiego. W ramach realizacji przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do dostawy, montażu, wdrożenia i testowania Systemu Roweru Miejskiego w Mieście Starachowice. 

Realizacja Systemu Roweru Miejskiego w Starachowicach przewidziana jest w ramach projektu „Poprawa komunikacji publicznej w Starachowicach poprzez modernizację infrastruktury i zakup taboru niskoemisyjnego – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014-2020.

System Roweru Miejskiego w Starachowicach będzie polegał na udostępnieniu bezobsługowej wypożyczalni rowerów umożliwiającej krótkotrwałe podróże, dzięki możliwości wypożyczenia rowerów rozmieszczonych na stacjach rowerowych. 

System Roweru Miejskiego „STAR BIKE” w Starachowicach będzie składał się z:

a) 11 stacji rowerowych wyposażonych w 11 totemów informacyjnych:

•     Ul. Radomska (UM / LIDL);

•    Ul. Szkolna  (MOSIR – przy budynku zaplecza sportowego)

•    Al. Św. Jana Pawła II (skrzyżowanie Al. Jana Pawła II/Wysockiego)

•    Ul. 1 Maja / Zakładowa (MAN)

•    Ul. Murarska (Pawilon od od strony pasażu)

•    Al. Armii Krajowej (Galeria Skałka)

•    Ul. Staszica  (obok budynku sądu)

•    Ul. Na Szlakowisku (obok siłowni plenerowej)

•    Zalew Lubianka (teren MOSiR przy molo)

•    Centrum Przesiadkowe Starachowice Dolne

•    Centrum Przesiadkowe Starachowice Wschodnie

b) 150 stojaków rowerowych, 

c) 30 szt. rowerów standardowych 4G, wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni,  

d) 90 szt. rowerów wspomaganych silnikiem elektrycznym wraz z zestawem baterii i ładowarek oraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów (w tym 10 szt. rowerów wyposażonych w foteliki do przewożenia dzieci), 

e) 3 szt. rowerów standardowych dla osób niepełnosprawnych – rowery 3 kołowe wraz z towarzyszącym oprogramowaniem umożliwiającym korzystanie z wypożyczalni rowerów 

f) aplikacji pozwalającej na uruchomienie, wypożyczenie i zwrot roweru w ramach systemu wypożyczalni rowerów miejskich 

g) systemu / platformy do zarządzania flotą rowerową funkcjonującą w Systemie Roweru Miejskiego w Starachowicach.

– W chwili obecnej trwa szacowanie wartości zamówienia, następnie przygotowywane zostanie postępowanie przetargowe na wybór Dostawcy. Zasady korzystania z systemu będzie określał regulamin, opracowany w ramach realizacji zamówienia. Jednocześnie zostaną ustalone zasady zorganizowania, bieżącego zarządzania i eksploatacji Systemu Roweru Miejskiego – odpowiada na pytania Starachowice-NET.pl dyrektor biura prezydenta Tomasz Porębski w zastępstwie za rzecznika Urzędu Miejskiego. 

Reklama

Wątpliwości 

„Miasta wycofują się z finansowania roweru miejskiego, ponieważ robi się to nieopłacalne pod kątem ciągłego dokładania do tego projektu. Dewastacja i porzucenia, kradzieże sprzętu poddają pod wątpliwość ten projekt” – zwrócił uwagę jeden z obserwatorów prezydenckiego konta w mediach społecznościowych w trakcie poniedziałkowej sesji na żywo włodarza Starachowic. 

– Rower miejski powinien ruszyć w tym roku. Natomiast wśród tych zmian, które planujemy, też się zastanawiamy co do tych informacji, które spływają z innych miast, które wycofują się z rowerów miejskich, a u których już po kilka lat rowery funkcjonują, czy idziemy w dobrym kierunku. Chcemy wprowadzić udogodnienie dla mieszkańców, zakupić ponad 100 rowerów. Natomiast patrząc na doświadczenia innych miast, to niestety widzimy, że miasta się sukcesywnie wycofują z systemu roweru miejskiego – odpowiedział w trakcie relacji na żywo prezydent Materek. 

***

Jednym z miast, które zrezygnowało – po 11 latach użytkowania systemu roweru miejskiego – jest Poznań. Trudno porównywać Starachowice i Poznań, choć cel jest podobny. Władze Poznania twierdzą, że: w ich mieście rower stał się codziennym środkiem dojazdu do pracy, domu, na zakupy. Wielu mieszkańców Poznania i aglomeracji ze względu na zdecydowaną rozbudowę i poprawę istniejącej infrastruktury przesiadło się na swoje prywatne rowery, co potwierdza systematycznie spadające zainteresowanie rowerem miejskim. Pieniądze, które dotychczas przeznaczane były na rower miejski, przekierowane zostaną na inwestycje w infrastrukturę, z której korzystają wszyscy cykliści. – Pełna treść artykułu [kliknij]. 

Kursywa ZA: poznan.pl 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZamów catering wielkanocny bez wychodzenia z domu [ Strefa biznesu ]
Następny artykułNa Bodycha pojawi się sygnalizacja świetlna