A A+ A++

Fabio Scherer wspólnie z Albertem Costą i Kubą Śmiechowskim zapewnili zespołowi Inter Europol Competition pierwsze zwycięstwo w Długodystansowych Mistrzostwach Świata w kategorii LMP2. Sukces był tym bardziej szczególny, że przypadł na stulecie 24h Le Mans.

Scherer nie miał jednak łatwego zadania. Podczas zawodów zmagał się z bolesną kontuzją. W trakcie pit stopu, gdy przekazywał ORECĘ Śmiechowskiemu, po lewej stopie przejechała mu Corvetta GTE Am, prowadzona przez Nicky’ego Catsburga.

Po dostosowaniu planu na wyścig przez Inter Europol, aby dać Schererowi więcej czasu na pozbieranie się po tym zdarzeniu, Szwajcar ponownie usiadł za kierownicą samochodu po sześciu godzinach i spędził w nim w sumie osiem godzin i dwadzieścia minut, mimo dokuczliwego obrzęku, który sprawiał, że „piętnaście minut” zajmowało mu założenie buta.

Musiał podskakiwać na jednej nodze, gdy zmierzał do pojazdu na swoją zmianę, ale już podczas jazdy radził sobie z hamowaniem lewą stopą. W każdym razie w trakcie zawodów nie chciał mówić o skali obrażeń, jakich doznał.

– Niekoniecznie chcę wiedzieć, co mi jest, przed zakończeniem wyścigu. Zamierzam prowadzić samochód i wygrać – mówił 24-latek.

Czytaj również:

We wtorek pełny zakres obrażeń Scherera został ujawniony w oświadczeniu na Twitterze. Poinformowano ogólnie o pęknięciu kości stopy i uszkodzeniu więzadeł. Musi poruszać się o kulach.

Już później, po zakończeniu rywalizacji, przyznał, że dokuczało mu to w strefach ograniczonej prędkości oraz w czasie jazdy za samochodem bezpieczeństwa, ale stwierdził, że „adrenalina była silniejsza od bólu”, gdy podążał w trybie sportowym.

– Przez cały tydzień wiedziałem, że jest szansa na solidny wynik, a gdy miałem z tyłu głowy, że „to może być nasz wyścig”, zapominałem o problemach z nogą – przekazał.

– Postanowiłem po prostu dać z siebie wszystko, ponieważ wygrana w Le Mans to dla mnie największe osiągnięcie w sporcie motorowym. Wolałbym odczuwać ból i zwyciężyć niż na odwrót – nie ukrywał.

– Pomyślałem sobie, że po prostu przetrwam, niezależnie ile mnie będzie to kosztowało, ponieważ żyję dla spełnienia tego marzenia. Nie zamierzałem rezygnować z powodu kłopotów ze stopą – podkreślił.

Czytaj również:

 

Kierowca samochodu nr 41 ekipy ORLEN Team WRT, Louis Deletraz, w końcówce zawodów, podczas ostatniej zmiany, podzielonej na dwa stinty, szybko zbliżał się do lidera i w pewnym momencie zmniejszył dystans do ośmiu sekund.

Problemy z komunikacją radiową sprawiły, że Scherer „nie był w pełni” świadomy różnicy, jaka ich dzieli, ale przetrwał tę niekorzystną sytuację i dotarł do mety 21 sekund przed reprezentantem belgijskiej stajni.

Na pytanie Autosport/Motorsport.com, czy kontrolował swoje tempo, Scherer odpowiedział: – Wiedziałem, jakie są możliwości opon i jeśli za bardzo się je forsuje podczas pierwszego stintu, płaci się za to cenę w drugim i tak się właśnie stało.

– Oczywiście byłoby lepiej wiedzieć trochę więcej o różnicy między nami, ale czasami trzeba działać w oparciu o dane takie, jakie są, starając się właściwie ocenić sytuację – odniósł się do problemów z łącznością.

Scherer wyjaśnił, że w porównaniu do WRT, Inter Europol był „nieco szybszy przez cały wyścig, szczególnie w drugim i trzecim stincie jednego kompletu opon”.

– Spodziewam się, że to dało nam przewagę w końcówce – wskazał. – Już w Spa mieliśmy szansę na wygraną, gdyby wszystko poszło po naszej myśli. Dotychczasowe tempo pozwalało nam na walkę o podium w każdym wyścigu, z reguły nie byliśmy tak daleko (czołowej trójki).

Jego partner, Costa, powiedział dla Autosport/Motorsport.com, że spodziewał się wycofania Inter Europolu z powodu kontuzji Scherera.

– Wszyscy fizjoterapeuci zajęli się Fabio, a ja myślałem, że to koniec wyścigu dla nas, bo pozabijamy się nawzajem. Jazda tym samochodem we dwóch przez całe zawody byłaby niezwykle trudna – mówił Costa. – Fabio jednak okazał się prawdziwym bohaterem, do tego jeździł lepiej niż zwykle.

Czytaj również:

Video: 24h Le Mans 2023 – Wypadek Fassbendera

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułXXVI Forum Trzeźwościowe w Żelazowicach
Następny artykułБитва за Юг. Почему Африка поддерживает Россию и как Украина планирует это изменить