A A+ A++

Z danych wywiadowni Dun & Bradstreet Poland wynika, że jedynie co piąta firma kurierska określa swoją kondycję jako dobrą lub silną. 7,4 proc. mówi zaś o bardzo złej sytuacji finansów przedsiębiorstwa.

– Powodem takiego stanu rzeczy jest silne rozdrobnienie branży, gdzie dominują firmy jednoosobowe i małe prywatne działalności oraz ogromna konkurencja na rynku. Do tego trzeba dodać, rosnące koszty własne, oraz przede wszystkim koszty paliwa – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Dun & Bradstreet Poland. – Trzeba zaznaczyć, że dobra sytuacja finansowa firmy rośnie wraz z ich wielkością. Krótko mówiąc, słabą kondycją wykazują się przeważnie te najmniejsze podmioty. W dobrej i bardzo dobrej kondycji są firmy duże i dobrze znane – dodaje.

Mimo to do końca lipca 2023 r. liczba firm kurierskich w Polsce przekroczyła 8,3 tys. co oznacza, iż od początku roku pojawiło się 263 nowych. W ostatniej dekadzie ich liczba zwiększyła się blisko trzykrotnie. Wzrosła z blisko ponad 2,5 tys. w 2010 roku do poziomu blisko 8,5 tys. w połowie lipca 2023 roku. Znamienny jest fakt, że w okresie trwania pandemii COVID-19 liczba firm kurierskich w Polsce … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRozczarowanie po RBA
Następny artykułWakacyjne remonty w miejskich szkołach i przedszkolach