Akcja ma potrwać tydzień. Penny podniosło ceny dziewięciu produktów ze swojej oferty.
Firma wyjaśniła, że kampania ma na celu “podniesienie świadomości konsumentów”, a sieć zamierza przekazać dodatkowy dochód na projekty związane z ochroną klimatu.
Dyskont podkreślił, że obowiązujące w czasie akcji “prawdziwe ceny” uwzględniają wszystkie szkody wyrządzone środowisku przez produkcję. “Te niewidoczne koszty są ponoszone w trakcie całego łańcucha dostaw, ale nie są one – lub są tylko częściowo – odzwierciedlone w cenie sprzedaży” – tłumaczyło Penny.
Podczas akcji firma współpracuje z ekspertami z uniwersytetów w Norymberdze i w Greifswaldzie. “Naukowcy obliczyli wpływ jogurtu owocowego, sera, kiełbasy i wegańskiego sznycla na glebę, klimat, wodę i zdrowie” – dowiedział się “Tagesschau”.
W rezultacie wszystkie dziewięć produktów objętych akcją drożeją, a skala podwyżek jest znaczna, np. opakowanie sera Maasdam jest droższe o 94 proc. po uwzględnieniu kosztów środowiskowych, a kiełbasy wiedeńskiej – o 88 proc. Natomiast cena wegańskiego sznycla wzrosła tylko o 5 proc.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS