A A+ A++

Już w piątek 24 marca na chodniki i ulice Łukowa wyjadą e-hulajnogi TIER, jednego z liderów mikromobilności. Na początek udostępnionych zostanie 100 pojazdów, które – jak podkreśla operator – mają zmienić nawyki łukowian na bardziej proekologiczne. TIER przypomina również o zasadach bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z pojazdów.

TIER to międzynarodowa firma, obecna w ponad 260 miastach w 22 krajach, która świadczy usługi wynajmu e-hulajnóg na minuty. Teraz możliwość poruszania się po mieście za pośrednictwem e-hulajnóg zawita także do Łukowa, zaś usługa ruszy już w najbliższy piątek 24 marca.

Jak korzystać z przejazdów e-hulajnogami?

Aby rozpocząć korzystać z oferty firmy TIER, wystarczy pobrać aplikację na system android lub iOS, zarejestrować się i przypisać swoją metodę płatności. Następnie należy znaleźć e-hulajnogę na mapie lub na ulicy i odblokować ją skanując za pośrednictwem aplikacji umieszczony na niej kod QR. W celu zakończenia przejazdu użytkownik hulajnogi, będzie musiał znaleźć bezpieczne miejsce do zaparkowania, pozostawić pojazd zgodnie z przepisami i zakończyć przejazd w aplikacji mobilnej. W aplikacji użytkownicy będą mieli podgląd, jak wygląda strefa oraz dostępność hulajnóg. Jeśli hulajnoga wyjedzie poza strefę, zacznie ona stopniowo zwalniać aż do całkowitego zatrzymania pojazdu. Aplikacja nie pozwoli na zakończenie przejazdu do momentu, aż użytkownik nie wróci do strefy.

Ile to kosztuje?

Minuta jazdy e-hulajnogą TIER kosztuje 69 groszy, natomiast opłata za odblokowanie hulajnogi wynosi 3,00 zł. Na osoby, które już posiadają konto w aplikacji, czeka pakiet 30 dni darmowych odblokowań za 17,99 zł. Zasięg hulajnogi to ok. 30-40 kilometrów na jednym naładowaniu baterii. Naładowana bateria wystarczy na ok. 15 przejazdów po 10 minut. Dane te są orientacyjne, gdyż finalnie przejechany dystans uzależniony będzie od prędkości jazdy, podłoża i warunków użytkowania hulajnogi.

Bezpieczeństwo przede wszystkim

Poruszając się e-hulajnogą i parkując ją, musimy przestrzegać lokalnych przepisów oraz szanować innych uczestników ruchu. Na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę, zabronione są też przejazdy po spożyciu alkoholu. Zaparkowany pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu, a zakazy parkowania oznaczone odpowiednim znakiem drogowym, obowiązują również kierowców hulajnóg. Na co dzień o porządek w przestrzeni miejskiej dba zespół operacyjny marki. Istnieje również możliwość samodzielnego zgłoszenia niepoprawnie pozostawionej hulajnogi za pośrednictwem infolinii  w aplikacji TIER.

Ścieżka rowerowa również dla e-hulajnóg

Według obowiązujących przepisów, do jazdy na hulajnodze elektrycznej służy przede wszystkim droga rowerowa lub pas ruchu dla rowerów. Jeśli ich nie ma, dozwolone jest przemieszczanie się ulicą, o ile obowiązuje na danej przestrzeni ograniczenie prędkości do 30 km/h. Oznacza to, że usługa nie będzie mogła być realizowana na części ulic w Łukowie. Ponadto, maksymalna prędkość z jaką można się przemieszczać hulajnogą elektryczną to 20 km/h. Użytkownik e-hulajnogi może poruszać się chodnikiem, gdy w danym miejscu nie ma ścieżki rowerowej, a limit prędkości na jezdni wynosi ponad 30 km/h. Należy pamiętać jednak, że użytkownik hulajnogi poruszający się po chodniku ma obowiązek ustąpić pierwszeństwa pieszym i nie utrudniać im ruchu, a także, że powinien przemieszczać się z prędkością zbliżoną pieszym. Z kolei poprawnie zaparkowany pojazd nie powinien blokować przejścia ani przejazdu, a w przypadku zakończenia przejazdu na chodniku hulajnogę należy ustawić możliwie najdalej od krawędzi jezdni, równolegle, zachowując 1,5 m szerokości dla pieszych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZapraszamy na spotkanie z radcą prawnym
Następny artykułJak wybrać najlepszego Inżyniera do Odbioru Technicznego na rynku pierwotnym