A A+ A++

Po kilku mniej i bardziej enigmatycznych zapowiedziach, Koreańczycy zdradzili wszystkie szczegóły dotyczące nowego, elektrycznego SUV-a. Do oferty dołącza Kia EV9, 7-osobowy kolos ze sporym zasięgiem i niezłymi osiągami. Teraz wiemy już wszystko!

Na ten samochód przyszło nam czekać długo, ale wygląda na to, że było warto. Producent z Seulu zapowiadał flagowego elektryka od dawna i wreszcie zgłosił gotowość do ujawnienia światu wszystkich szczegółów. Kia EV9 wjeżdża na rynek jako 7-osobowy, elektryczny SUV z przyzwoitym zasięgiem i niezłymi osiągami.

Kia EV9 doczekała się oficjalnego debiutu

KIA EV9 wreszcie doczekała się rynkowej premiery. Flagowy elektryk koreańskiej marki zaprojektowany został na modularnej płycie podłogowej E-GMP (Electric Global Modular Platform), dzięki czemu oferuje przyzwoity zasięg (do 541 km wg. WLTP), spory wachlarz wersji napędowych i bardzo szybkie ładowanie (800V). Nie mamy wątpliwości, że ten samochód ma szansę sporo namieszać w swoim segmencie.

To SUV futurystyczny i bardzo praktyczny

Flagowy model z Seulu to kawał kanciastego i futurystycznego SUV-a. Najnowszy elektryk w gamie, podobnie jak wcześniej prezentowana Kia EV6, wygląda jakby przyjechał do nas z przyszłości. Projektowanie efektownych brył zostało przez Koreańskich projektantów opanowane do perfekcji. Auto mierzy lekko ponad 5010 mm długości, 1980 mm szerokości i 1755 mm wysokości. Rozstaw osi ma natomiast 3100 mm, co pozwala zmieścić w kabinie trzeci rząd siedzeń.

Z fotelami w tym modelu w ogóle jest ciekawie, bowiem Kia EV9 występuje w wersji 5-, 6- i 7-osobowej. Jakby tego było mało, po raz pierwszy w segmencie samochodów elektrycznych, do wyboru mamy aż cztery opcje siedzeń drugiego rzędu:  3-osobową kanapę, niezależne fotele podstawowe, fotele typu relaksacyjnego i dwumiejscowe fotele obrotowe. Co więcej, Kia EV9 pozwala pasażerom drugiego rzędu obracać się o 180 stopni, wobec czego, podczas np. ładowania, mogą rozmawiać twarzą w twarz z pasażerami pierwszego lub trzeciego rzędu.

Kia EV9 – wersje, osiągi, zasięg

Zastosowanie modularnej płyty podłogowej E-GMP pozwoliło zaoferować nowy model w różnych wersjach napędowych. W zależności do wersji za napęd będzie odpowiedzialny jeden (RWD), bądź dwa silniki elektryczne (AWD), a bateria będzie miała pojemność 76,1 kWh lub 99,8 kWh (do 541 km zasięgu). 

Gamę otwiera Kia EV9 RWD Long Range, którą napędza jeden motor elektryczny o mocy 150 kW (205 KM) i 350 Nm. To przekłada się na sprint do pierwszej “setki” w czasie 9,4 sekundy. Z mniejszą baterią i z nieco większą mocą 160 kW (218 KM), tylnonapędowy wariant RWD przyspiesz … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicjanci zatrzymali dwóch mężczyzn z narkotykami. Jeden z nich był pod wpływem amfetaminy i prowadził auto
Następny artykułPożar w kompleksie leśnym Czerwony Bór