Po zarzutach ze strony Urzędu Ochrony Konsumentów i Konkurencji o wprowadzenie klientów w błąd, co do jakości ubrań, spółka Lavard wydała dziś oświadczenie. Przeprasza w nim klientów za zaistniałą sytuację i wyjaśnia m.in., że nieprawidłowości w składzie ubrań dotyczyły wyrobów sprzedawanych w poprzednich latach i niewielkiej ilości wyrobów.
– Kontrole Inspekcji Handlowej i szczegółowe badania laboratoryjne wykazały przypadki, że deklarowany przez dystrybutorów marek Lord i Lavard skład surowcowy ubrań nie był zgodny z rzeczywistością – konsumenci byli wprowadzani w błąd co do rodzaju i składu procentowego użytych włókien. Badania ujawniły znaczące dysproporcje między deklarowanym a rzeczywistym składem surowcowym, np. całkowity brak wełny, kiedy na etykiecie była informacja o jej 70 proc. udziale – mówi prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
W komunikacie opublikowanym dziś na stronie spółki czytamy m.in., że “wszelkie nieprawidłowości stwierdzone przez Państwową Inspekcję Handlową dotyczyły niewielkiej ilości wyrobów sprzedawanych w latach poprzednich” i “w stosunku do ilości sprzedawanych przez spółkę wyrobów (…) nie stanowią znaczącej pozycji”.
Firma odzieżowa wyjaśnia, że znaczna część uwag odnosiła się do składu jednej z podszewek, natomiast skład tkaniny zasadniczej był prawidłowy.
Niezależnie od tego spółka wyraziła głębokie ubolewanie z powodu nieprawidłowości i przeprosiła za zaistniałą sytuację. Deklaruje też współpracę z UOKiK oraz podjęła działania, które w przyszłości mają zapobiec tego typu sytuacjom.
r/
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS