Prawie 70 proc. Polaków deklaruje, że ze względu na wysokie ceny, potrzebę oszczędzania lub inne zobowiązania finansowe w ciągu ostatnich 12 miesięcy, byli zmuszeni do ograniczenia lub całkowitej rezygnacji z zakupu części usług lub towarów. Aż 59 proc. badanych jako przyczynę swojej decyzji wskazało wzrost cen. To dane z badania przeprowadzonego przez panel Ariadna na zlecenie firmy KRUK.
Ograniczanie zakupów, czy to produktów czy usług to cios w przedsiębiorców, głównie tych, którzy opierają swoją działalność na obsłudze klientów indywidualnych, konsumentów. Kolejnym powodem zmniejszenia działalności konsumentów jest rozwój ekologii, a tym samym ograniczenie konsumpcjonizmu. Klienci decydują się na zakupy z drugiej ręki, naprawę zepsutych lub odnowę zużytych produktów, ale także korzystanie z powszechnie dostępnych rozwiązań, jak np. komunikacja miejska lub rower do przemieszczania się, zamiast samochodu.
Czytaj więcej
Dzieje się tak pomimo niższej stopy bezrobocia – wyniosła ona w lipcu 5 proc. i w porównaniu z poprzednim miesiącem jest niższa o 0,2 pkt proc. Należy jednak wskazać, że mimo niższej stopy bezrobocia, ankietowani wskazywali … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS