A A+ A++

Z analizy INSETE, działu badań Greckiej Konfederacji Turystycznej SETE, wynika, że Grecja znajduje się na trzecim miejscu w rankingu najczęściej wybieranych krajów na typowy wypoczynek na plaży. Dane pochodzą z drugiej części analizy „Turystyka Grecji 2030. Plan działania” przygotowanej na zlecenie INSETE przez Deloitte-Remaco.

W 2019 roku wypoczynek nad morzem (cel nazwany w skrócie po angielsku sun&sea) był najczęstszym powodem wyjazdów turystów na świecie. Zadeklarowało go 22 procent ludzi, którzy wybrali się w podróż połączoną z co najmniej jednym noclegiem. Na drugim miejscu znalazły się wypady do miast (16 procent), a na trzecim turystyka kulturowa (10 procent). W tym pierwszym segmencie udział Grecji wynosi 7,4 procent, co daje jej trzecie miejsce na świecie pod względem popularności. INSETE w swojej informacji prasowej nie podaje, które państwa zajmują dwie pierwsze pozycje.

Czytaj więcej

W pozostałych kategoriach podróży kraj nie jest już tak często wybierany. INSETE zwraca uwagę, że biorąc pod uwagę jego dziedzictwo historyczne, szansą na dalszy rozwój sektora jest pozyskiwanie gości, którzy na wakacjach chcą zwiedzać i odkrywać.

Badanie pokazało, że Grecja już teraz cieszy się dużą popularnością turystów z największych światowych rynków źródłowych, jak Niemcy, Wielka Brytania, Francja, Włochy, Ameryka, Holandia i Rosja. Z drugiej strony duży potencjał stwarzają jeszcze Chiny, Kanada i Korea Południowa.

Autorzy analizy wskazują, na co należy zwracać uwagę tworząc strategie rozwoju dla poszczególnych grup podróżnych. I tak osoby, które wyjeżdżają na typowy wypoczynek na plaży, poszukują unikatowych wrażeń. Chcą łączyć różne rodzaje ofert i zwracają uwagę na kwestie zrównoważonego rozwoju. Tu potencjał wzrostu nadal jest duży – w 2019 roku takich podróży było 226 milionów, a w latach 2015-19 rosły o 9,4 procent rocznie.

Najwolniej rozwija się segment turystyki morskiej, bo o 6,2 procent rocznie (34 miliony wyjazdów w 2019 roku). W tym segmencie Grecji będzie jednak trudniej konkurować, ponieważ Hiszpania, Turcja, Chorwacja, Francja i Portugalia inwestują w rozwój infrastruktury dla żeglarzy, ale biorąc pod uwagę klimat i zróżnicowaną ofertę na wybrzeżach kraju, potencjał wzrostu jest znaczący.

Najszybciej rozwijającą się formą podróżowania są wypady do miast, których dwa lata temu zrealizowanych zostało 165 milionów. Tu zmiana rok do roku wynosi 11,6 procent. Również tę grupę klientów Grecja mogłaby pozyskiwać w większym zakresie.

Chwilowo mniejsze szanse na rozwój ma segment MICE, co związane jest z jednej strony z pandemią koronawirusa, z drugiej z postępem technologicznym firm powodującym zmianę strategii i produktów.

Czytaj więcej

Grecja rywalizuje o polskich turystów z Turcją

Na koniec INSETE wsk … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułinformacja o syrenach alarmowych
Następny artykułRekordowa liczba zakażeń w 4 fali. 5 osób nie żyje