A A+ A++

W świecie retro sprzętów doszło niedawno do bardzo ciekawego odkrycia. Dotyczy ono konsoli Nintendo Game Boy Advance, która wkroczyła na rynek na początku 2001 roku. Okazuje się, że w celu skopiowania zawartości kartridża z grą można posłużyć się dźwiękami, które konsola odtwarza zaraz po swojej awarii (ang. crash). Cały proces jest dość skomplikowany i wymaga specjalistycznej wiedzy, natomiast z pewnością warto się z nim bliżej zapoznać.

Gry z konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być kopiowane poprzez analizę dźwięków, które występują po awarii urządzenia. Proces został nie tak dawno odkryty przez pewnego modera. 

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [1]

Mass Effect Demake, czyli jak wyglądałyby przygody Sheparda w wersji na konsolę Game Boy Advance?

Oczywiście rezultat opisywanych działań, a więc skopiowania zawartości kartridża z grą, jest możliwy do osiągnięcia dużo prostszymi metodami, natomiast w tym przypadku nie chodzi o jak najprostsze rozwiązanie, a sprawdzenie innych sposobności. Okazuje się, że w sytuacji, kiedy omawiany kartridż znajduje się w konsoli, która ulegnie awarii (np. poprzez jego nagłe wyciągnięcie i włożenie z powrotem), urządzenie zaczyna odtwarzać na pozór losowe dźwięki (piski i szumy). Jednak po niemal dwóch godzinach (dokładniej po 1,50 godz.) odtwarzana jest sekwencja wszystkich dźwięków z gry (8-bit, 13100 Hz), która po odpowiednim nagraniu i pewnej modyfikacji może zostać później przekształcona w kopię danej produkcji (ROM). 

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [2]

PureRetro: Historia Game Boya Color, który własnie skończył 20 lat

Proces jest skomplikowany, gdyż cała nagrana ścieżka audio musi zostać również odpowiednio dostrojona, a ostatecznie potrzeba kilku takich nagrań, aby odtworzyć oryginalną grę. Autor posłużył się w tym celu programem Audacity oraz skryptem, który został napisany w języku programowania Python. Pierwotnie “zrzucono” (ang. dump, kolokwialnie) w ten sposób grę z emulatora mGBA, a ostatecznie również z kartridża z grą Pokémon Emerald (do tego celu posłużono się już konsolą Nintendo DS, która ma możliwość odczytania fizycznych kartridży z Game Boya Advance). Całość możemy zobaczyć w materiale wideo poniżej.

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [3]

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [4]

Gry z retro konsoli Nintendo Game Boy Advance mogą być odtworzone na podstawie... dźwięków z awarii urządzenia [5]

Źródło: YouTube @TheZZAZZGlitch, Flickr @Adrian Makles @Luis Torres R.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzedstawienie dla dzieci rozpocznie kalendarzową wiosnę
Następny artykułFręch ogłasza swoje plany po Australian Open. Pękła magiczna granica