Bank Pocztowy alarmuje klientów przed możliwymi próbami wyłudś odbierze telefon od nieznajomego twierdzącego, że reprezentuje bank i sugeruje instalację pewnego oprogramowania, najlepszym działaniem jest przerwanie rozmowy i natychmiastowe skontaktowanie się z bankiem pod wskazanym numerem.
Niektórzy fałszywi „pracownicy banku” mogą twierdzić, że reprezentują dział bezpieczeństwa i informować o rzekomo zatrzymanych transakcjach czy kredytach na nasze imię. Mogą nalegać na instalację aplikacji umożliwiających zdalne połączenie, takich jak AnyDesk czy TeamViewer, na naszym sprzęcie. W takim przypadku nie powinniśmy dawać się zwieść ani dzielić się jakimikolwiek danymi – to taktyka oszustów, jak przypomina bank.
Głównym celem takich działań jest zdobycie dostępu do naszego konta bankowego oraz danych karty kredytowej.
Ważne jest, aby pamiętać, że autentyczni przedstawiciele Banku Pocztowego nigdy nie będą od nas wymagać:
- Instalacji aplikacji, zwłaszcza tych umożliwiających zdalny dostęp.
- Podawania danych do konta online.
- Udostępnienia numeru karty oraz kodu CVC2.
Nieuczciwi ludzie mogą także manipulować wyświetlanym numerem telefonu, tak by pokazywał numer infolinii banku, wzbudzając tym samym nasze zaufanie.
Bank Pocztowy zaleca, aby w przypadku odbioru podejrzanych telefonów zachować czujność i niezwłocznie powiadomić o tym bank, dzwoniąc na numer 52 34 99 499.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS