A A+ A++

Więcej informacji na temat aktualnych wydarzeń znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl

W branży lotniczej obecnie widoczne są dwie różne tendencje. Z jednej strony niektóre linie lotnicze podchodzą do kwestii wyglądu członków załogi z mniejszą dyscypliną i niewygórowanymi wymaganiami. Inni przewoźnicy – wręcz przeciwnie. W długiej liście wytycznych i koniecznych cech nie brakuje takich, które wywołują wiele kontrowersji.

Tatuaże? Proszę bardzo

Linie lotnicze Virgin Atlantic są doskonałym przykładem, jak w praktyce wygląda “luzowanie obostrzeń”. Członkowie załogi nie muszą zakrywać już swoich tatuaży. Zmiany dotyczą także ubioru. – Klasyczne szpilki i garsonki u pań coraz częściej zastępują trampki i wygodne uniformy – podaje portal fly4free.pl. Można się zastanawiać, skąd ta nagła zmiana podejścia – najczęściej wynika ona z kwestii praktycznych. Wielu przewoźników boryka się bowiem z lukami w kadrach i w ten sposób próbuje “zachęcić do siebie” przyszłych pracowników.

Zobacz również: Trapery na każdą pogodę – sprawdź propozycje od Sizeer

Siwiźnie i łysinie podziękujemy

W branży lotniczej wciąż nie brakuje pracodawców, którzy do wymagań wobec potencjalnego pracownika podchodzą bardzo restrykcyjnie. Za przykład mogą posłużyć linie lotnicze Air India, które długą listą wymagań wywołały w sieci burzliwą dyskusję. Instrukcja dla członków załogi zakazuje między innymi eksponowania zakoli lub śladów łysienia (w takiej sytuacji należy zgolić głowę). Z kolei panie zobowiązane są do farbowania jakichkolwiek śladów siwych włosów na naturalne odcienie.

Warto w tym miejscu dodać, że Air India oczekuje też od swoich załóg… braku nadwagi i odpowiedniego poziomu wskaźnika BMI. W przypadku kobiet ma on wynosić od 18 do 22, w przypadku mężczyzn od 18 do 25

– podaje portal fly4free.pl. Czyli z praktycznego punktu widzenia, stewardesa mierząca 162,5 cm nie może przekroczyć wagi 58,5 kg. W internecie rozpętała się burzliwa dyskusja. “Powariowali?”, “Całe szczęście, że w Europie coraz częściej dziaderskie oczekiwania względem stewardess odchodzą do lamusa. Tego życzymy też koleżankom z reszty świata” – komentują internauci.

Zobacz wideo
Na wakacje samochodem czy też samolotem – co się bardziej opłaca? Pytamy eksperta

“Tylko dla dobrze wyglądających”

Kontrowersyjnych wymagań w branży lotniczej nie brakuje, w związku z tym brytyjski “Telegraph” przedstawił zestawienie tych, które wzbudzały najwięcej emocji. Przykładowo, w 2016 roku linia Azerbaijan Airlines wystawiła ogłoszenie o pracę, które zaadresowała: “tylko dla dobrze wyglądających dziewczyn w wielu 18-30 lat”. Z kolei w ogłoszeniu rekrutacyjnym Sri Lanka Airlines również nie zabrakło fragmentów, takich jak: “idealna kandydatka powinna być singielką”. Do tego apelu dołączył również Air Niugini, czyli flagowy przewoźnik Papui-Nowej Gwinei, informując, że:

Oprócz stanu wolnego kandydatka na stewardesę nie może mieć dzieci – w przeciwnym razie będzie ona wyłączona z procesu rekrutacyjnego

– czytamy na portalu fly4free.pl.

Źródło: fly4free.pl, Telegraph

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWspomnienia z łęczyckiego Święta Górnika 2022
Następny artykułJapończycy kochają rolady