Firma Maybelline New York podjęła współpracę z Microsoft Teams i uruchomiła w aplikacji funkcję wirtualnego makijażu. Opcja jest dostępna dla osób, które korzystają z licencji korporacyjnej.
fot. Microsoft
Grupa L’Oréal przedstawia nowe rozwiązanie, które jest pierwszym dla marki połączeniem świata realnego z wirtualnym, dzięki wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości.
„Wirtualna kosmetyczka” ma być szczególnie pomocna dla kobiet, które tuż przed spotkaniami biznesowymi, wykonują makijaż. Maybelline Beauty App pozwala na wybranie różnych stylów makijaży. Firma podkreśla, że ma to służyć zwiększeniu pewności siebie w środowisku pracy.
– Misją Maybelline jest zapewnienie każdemu pewności siebie do tego, aby wyrażać swoje piękno. Niezależnie od formy kontaktu – osobistego czy wirtualnego – dobre samopoczucie może pomóc nam pokazać się z jak najlepszej strony. Z tego względu nawiązaliśmy współpracę z Microsoft Teams, aby opracować wirtualny makijaż. Teraz nawet w najbardziej pracowity dzień będzie można nałożyć makijaż za pomocą jednego kliknięcia. Mamy nadzieję, że w ten sposób choć trochę ułatwimy ludziom życie – powiedziała Trisha Ayyagari, prezes ds. ogólnoświatowej marki Maybelline New York.
Rozwiązanie jest oparte na sztucznej inteligencji Modiface. To bardzo dokładna technologia, która analizuje aż 70 punktów na twarzy człowieka, dzięki czemu zastosowane filtry stają się niewidoczne. Do tej pory korzystała z niej także Sephora czy Estee Lauder. Przy tworzeniu filtrów współpracowano również z Geena Davis Institute on Gender in Media, który był odpowiedzialny za zadbanie o inkluzywność.
Maybelline udostępnia aż 12 rodzajów makijaży również po to, by dać możliwość wypróbowania trendów, które na co dzień nie zostałyby wypróbowane przez zainteresowanych użytkowników. Do każdego rodzaju makijażu marka dopasowała zestaw kosmetyków z podaniem ich konkretnych odcieni.
Co z naturalnością w mediach społecznościowych?
Wprowadzenie nowej funkcji od Maybelline i Microsoft Teams wywołało dyskusję w sieci. Pojawiło się wiele negatywnych opinii. Część z nich dotyczy tego, że Microsoft Teams powinien zająć się poważnymi brakami czy udoskonaleniami, których oczekują użytkownicy aplikacji dla biznesów. Z drugiej strony nasuwa się wątpliwość co do tego czy tworzenie filtrów, od których staramy się odchodzić w social mediach, jest dobrą decyzją.
Maybelline Beauty app jest dostępna od 19 lipca b.r. Stopniowo ma być wprowadzana w różnych krajach, w ramach licencji dla przedsiębiorstw. Microsoft nie podał informacji odnośnie tego, czy filtry zostaną udostępnione dla indywidualnych użytkowników.
Maybelline New York (L’Oréal Polska) rozpoczyna największą w tym roku kampanię na polskim rynku i krajach bałtyckich. Maskarę Falsies Surreal obok globalnej ambasadorki modelki Gigi Hadid, po raz pierwszy w historii marki promuje wirtualna ambasadorka May.
Microsoft został ukarany grzywną przez Federalną Komisję Handlu (FTC). Firma zbierała i przechowywała dane nieletnich, które założyły konta w sieci Xbox.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS