A A+ A++

  • Lexus LBX już w wakacje wjeżdża do Polski, co to za samochód?

  • Lexus LBX – jak wygląda wnętrze?

  • Lexus LBX i hybryda 5.generacji z silnikiem 1.5 z Polski

  • Nowy Lexus LBX z nowym typem baterii bipolarnej

  • Lexus LBX to pięć wersji wyposażenia, w tym cztery atmosfery

  • Sam skomponujesz wnętrze Lexusa LBX

  • Lexus LBX wyposażenie w systemy bezpieczeństwa

  • Lexus LBX, kiedy cena w Polsce?

  • Lexus LBX i dane techniczne, wymiary, pojemność bagażnika

  • Lexus zmienia wizerunek. SUV NX rozpoczął metamorfozę

  • Lexus NX w nowej odsłonie zmienia wnętrze

  • Nowy Lexus NX, czyli tego auta złodzieje nie ukradną metodą na walizkę

  • Lexus RX nowej generacji to trzy hybrydy do wyboru

  • Lexus RX to aż 16 skrótów do obsługi auta bez zdejmowania rąk z kierownicy

  • Nowy Lexus RX 450h+ hybryda plug-in i zaskakująca premiera w Polsce

  • Lexus RX 450+, jak jeździ duża hybryda plug-in i ile spala benzyny?

  • Polacy nie żałują sobie, topowy Lexus RX 500h schodzi na pniu

  • Lexus RX 500h, tylna oś skrętna zwiększa zwrotność, opinia o osiągach

  • Lexus RX 350h zamiast modelu Lexus 300h i silników Diesla, jakie spalanie?

  • Lexus UX to ulubiony samochód japońskiej marki w Polsce

  • Lexus UX 250h hitem w Polsce, to trzy napędy do wyboru

  • Lexus UX 300e, czyli japoński elektryk z zasięgiem większym o 40 proc.

  • Lexus UX 200 stawia na wolnossący silnik benzynowy 2.0

  • Polacy nie żałują sobie, Lexus UX w bogatych wersjach schodzi na pniu

  • Lexus UX, czyli który lakier leży najlepiej?

  • Napęd hybrydowy już dostępny w wersji F SPORT Design+

  • Lexus UX w Polsce, ceny?

rozwiń

Lexus pnie się na szczyt. Z roku na rok słupki są coraz wyższe, co w czasach szalejącej inflacji i kryzysu może imponować. O sile japońskiej marki premium decydują najnowsze modele SUV i crossover oraz zelektryfikowane napędy, czyli hybrydy, auta elektryczne i hybrydy plug-in. Liczby najlepiej oddają sytuację…

Lexus w 2022 roku sprzedał w Europie ponad 50 tys. samochodów. Lwią część, bo ponad 80 proc. tego wyniku stanowiły auta nisko- lub zeroemisyjne. W Polsce w zeszłym roku zarejestrowano niemal 93 tys. aut z wyższej półki. W ocenie analityków premium i luksusowe nie sprzedawały się tak dobrze nawet przed wybuchem pandemii. Lexus wykroił dla siebie poważną cześć rynku – nowe numery rejestracyjne dostało prawie 6 tys. aut. Taki wynik dał japońskiej marce piąte miejsce w segmencie premium. Postęp i agresywność Lexusa nad Wisłą pokazują także najnowsze notowania – od stycznia do końca maja 2023 roku sprzedało się już ponad 4,6 tys. samochodów (o 160 proc. więcej niż rok wcześniej). Po pierwszych pięciu miesiącach 2023 roku Polska jest największym rynkiem Lexusa w Europie. Niemal 90-proc. udziału w rejestracjach marki mają SUV-y i crossovery – pierwszy jest NX, następny RX nowej generacji dostępny w trzech hybrydowych odmianach, a podium zamyka najmniejszy UX. Niebawem dołączy do nich zupełnie nowy model…

Lexus LBX już w wakacje wjeżdża do Polski, co to za samochód?

Nowy Lexus LBX to najmniejszy model w gamie japońskiej marki. Jego technicznym bliźniakiem jest Toyota Yaris Cross. Tak, jak np. Lexus UX jest szlachetniejszym krewniakiem Toyoty C-HR. LBX będzie dostępny wyłącznie jako hybryda i jako pierwszy model Lexusa powstał na platformie GA-B z serii TNGA (Toyota New Global Architecture). Samochód ma 4,2 m długości (niecałe 30 cm mniej od UX) przy rozstawie osi wynoszącym 2,6 m. W wersji z napędem na przód bagażnik zapewni 332 l pojemności – ktoś sprawdził, że to wystarczy by zmieścić dwie 75-litrowe walizki.


Lexus LBX ma 4190 mm długości, 1825 mm szerokości oraz 1545 mm wysokości, a rozstaw osi wynosi 2580 mm

/

Lexus

/

Jeroen Peeters


Lexus LBX – jak wygląda wnętrze?

Lexus LBX od progu zrobi wrażenie na fanach nowych technologii. Wnętrze otula zupełnie nowym układem w porównaniu do kokpitów znanych z modeli RX i NX. To pierwszy Lexus z 12,3-calowym wyświetlaczem zegarów. Układ prezentowanych informacji zmienia się w zależności od wybranego trybu jazdy, ale można go też skomponować pod siebie. Na środku duży 9,8-calowy ekran dotykowy ekran łączy się z konsolą, która ma tapicerowane boczki. W tunelu są też dwa uchwyty na kubki, schowki na drobiazgi i 2 porty USB-C.


LBX może mieć też wstawki Tsuyusami, stworzone z wykorzystaniem nowej techniki nakładania wielu cieniutkich warstw, aby uzyskać wysoce teksturowany wygląd dodający głębi. W samochodzie dostępne jest też oświetlenie wnętrza, podkreślające różne elementy kabiny, które dostępne jest w 50 kolorach

/

Lexus

/

Jeroen Peeters



Wersje Emotion i Cool wyróżniają się dwukolorowym malowaniem nadwozia oraz 18-calowymi felgami aluminiowymi z maszynowym wykończeniem. W wersjach Elegant i RelaX jeden lakier pokrywa całe nadwozie, a 18-calowe felgi mają połysk

/

Lexus

/

Jeroen Peeters


Sterowanie stacją multimedialną umożliwia osiem strzałek na kierownicy, którym da się przypisać różne funkcje, możliwe jest nawet podwójne obłożenie jednego kursora (lewe i prawe pole ma po cztery kursory). W efekcie dostajemy aż 16 skrótów. O aktualnie wybranej funkcji informuje czytelny wyświetlacz head-up (opcja) – wystarczy dotknąć odpowiedniego pola na kierownicy. Sprytne, bo pozwala w ten sposób obsłużyć szereg systemów pokładowych bez zdejmowania rąk z kierownicy. O resztę można poprosić asystentkę głosową – nowy LBX zrozumie także polecenia po polsku. Wystarczy powiedzieć “Hej Lexus”, a sztuczna inteligencja spełni życzenia. Indukcyjna ładowarka w konsoli środkowej doładuje telefon. Sam interfejs multimediów łączy się bezprzewodowo z Apple CarPlay (przewodowy Android Auto). Do pełni szczęścia jest system nagłośnienia Mark Levinson Premium z 13 głośnikami i subwooferem w klapie.


Kokpit kierowcy został opracowany zgodnie z założeniami koncepcji Tazuna, która po raz pierwszy została wykorzystana przy projektowaniu wnętrza Lexusa NX. Najważniejsze przełączniki, przyciski oraz ekrany rozmieszczono tak, by nic nie rozpraszało uwagi kierowcy od drogi, a obsługa wszystkich funkcji była szybka, intuicyjna i wymagała tylko minimalnego ruchu ręką lub głową. W tym celu precyzyjnie dobrano kąt kierownicy, by auto przez cały czas dawało poczucie kontroli w trakcie prowadzenia

/

Lexus

/

Jeroen Peeters



Lexus LBX

/

Lexus

czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЗбитий літак і знищені ЗРК: повідомили гарні новини з передової
Następny artykułWakacje jak z bajki. Zieliński spędza urlop jak król. Nie musiał lecieć daleko