A A+ A++
Podobno w każdym dziecku drzemie matematyczny potencjał, tylko trzeba go umiejętnie wydobyć. Właśnie temu służyć ma program grantowy „Rosnę z matematyką” Fundacji mBanku. Po pochodzące z niego fundusze z sukcesem wystarało się Przedszkole nr 12 im. 5 Batalionu Strzelców Podhalańskich. Dzięki niemu maluchy mogą od małego obcować z królową nauk, wykorzystując do matematycznych zabaw atrakcyjne pomoce i realizując przygotowane na tę okoliczność pomysły zajęć.
fot. ze zbiorów placówki
Szlifowanie matematycznych diamentów odbywa się poprzez ciekawe zabawy, doświadczenia, eksperymenty i praktyczne ćwiczenia z wykorzystaniem atrakcyjnych pomocy dydaktycznych. Maluchy są zachwycone.


Założeniem programu jest, by nauczyciele i wychowawcy stali się dla najmłodszych przewodnikami po świecie matematyki, przez wielu uznawanym za skomplikowany. Chodziło o to, by wymyślić interesujące działania edukacyjne, które wykorzystają naturalną ciekawość dzieci i ich wrodzone umiejętności liczenia.

Wnioski o grant mogły składać: przedszkola publiczne, szkoły podstawowe z oddziałami przedszkolnymi lub prowadzące klasy „zerowe”, organizacje pozarządowe zajmujące się edukacją i grupy nieformalne (np. grupy nauczycieli przedszkolnych, edukatorów, przedszkolne rady rodziców).

Przedszkole nr 12 w Przemyślu zgłosiła do projektu jego szefowa Barbara Dubaniowska. Otrzymać grant nie było wcale łatwo, bo spośród 562 zgłoszonych (…)

Matematyka od przedszkola. W Przedszkolu nr 12 szlifują matematyczne diamenty [ZDJECIA]

fot. ze zbiorów placówki

Matematyka od przedszkola. W Przedszkolu nr 12 szlifują matematyczne diamenty [ZDJECIA]

fot. ze zbiorów placówki

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW Gliwicach odbędzie się bieg… kelnerów
Następny artykułRewitalizacja 2.0