A A+ A++

Jak sprawdza się hybryda plug-in w trasie? Sprawdziliśmy to zabierając Mitsubishi Eclipse Cross PHEV na weekendowy wypad w góry! O jakość naszego testu zadbała polska zima z zawiejami i zamieciami oraz temperaturami sięgającymi nawet -10 st. C.

W tamach naszego dłuższego testu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV pojeździł już trochę po mieście, gdzie uzyskać można niezłe wyniki w spalaniu “na setkę”. Wszak biały crossover to hybryda typu plug-in, która ma możliwość doładowania baterii z sieci, dzięki czemu na trasie praca-dom-praca jeździ się nią niemal jak elektrykiem.

Ale nie o miejskiej eksploatacji będzie ten materiał. Wręcz przeciwnie! Sprawdziliśmy, jak Eclipse Cross PHEV poradzi sobie z weekendowym wypadem na narty (a dokładniej na narty i snowboard) do Białki Tatrzańskiej.

Bogate wyposażenie z ogrzewaniem postojowym w serii

Zacznijmy jednak od wyposażenia, bo zimowa aura dobitnie pokazała, jak poszczególne opcje wpływają na komfort jazdy i eksploatację auta w niesprzyjających warunkach atmosferycznych. Testowy egzemplarz to wersja Instyle Plus. W serii znajdziemy tam już podgrzewaną kierownicę czy podgrzewaną przednią szybę.

O ile ciepły wieniec po prostu miło rozgrzewa zmarznięte po całodniowym pobycie na stoku dłonie kierowcy, to podgrzewana szyba wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy. Wystarczy bowiem 30-60 sekund, aby zmrożony śnieg a nawet cienka warstwa lodu rozpłynęła się zapewniając dobrą widoczność, dzięki czemu możemy zapomnieć o nieprzyjemnym skrobaniu auta z rana.

W standardzie Eclipse Cross PHEV z pakietem Instyle Plus oferuje również podgrzewane przednie fotele oraz dwa zewnętrze miejsca w drugim rzędzie siedzeń. Zarówno z przodu, jak i z tyłu podgrzewane siedziska mają dwustopniową regulację. Nie trzeba tłumaczyć, jak istotny jest to element, kiedy temperatury z samego rana sięgają na przykład -10 st. C.

Warto także podkreślić, że dzięki fabrycznemu elektrycznemu podgrzewaniu kabiny możemy po całonocnych zadymkach i minusowych temperaturach zastać ciepłe wnętrze bez szronu na szybach!

Oczywiście jest jeden warunek. Musimy mieć dobrze naładowaną baterię, a wtedy poprzez aplikację Mitsubishi Remote Control możemy zdalnie włączyć ogrzewanie w aucie. Ewentualnie można też zaprogramować takie cykliczne dogrzewanie poprzez ekran dotykowy, aby elektryczne ogrzewanie postojowe zaczęło działać np. np. 10 minut przed wyruszeniem do pracy.

Przestrzeni w kabinie dla 4 osób, ale bagażnik mały

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV oferuje pięć miejsc siedzących, ale raczej trzeba korzystać z tej możliwości w “awaryjnych” sytuacjach. Na przednich fotelach nie jest przesadnie dużo miejsca, chociaż większość kierowców nie powinna narzekać. Natomiast na tylnej kanapie najlepiej podróżuje się we dwójkę, a rosłe osoby (mające znacznie powyżej 180 cm wzrostu) mogą już ocierać głową o podsufitkę. Na plus należy za to zaliczyć regulację kąta oparcia.

Bagażnik hybrydowego crossovera Mitsubishi ma pojemności 359 litrów (pomiar metodą VDA, czyli do górnej krawędzi oparcia tylnej kanapy, bez rolety bagażnika). Nie jest zatem zbyt obszerny i aby zabrać na pokład np. narty czy deski snowboardowe trzeba złożyć część dzielonego oparcia tylnej kanapy. Jednak prawda jest taka, że te same deski i narty nie mieściły się w dużym kompaktowym kombi – sprawdziliśmy!

Testowy Eclipse Cross PHEV wyposażony jest w elektrycznie otwieraną klapę – aby uzyskać dostęp do kufra można albo nacisnąć przycisk po lewej stronie kierownicy lub wcisnąć przycisk już na klapie nad tablicą rejestracyjną. Kolejną opcją dotarcia do bagażnika, jest wykonanie ruchu stopą pod lewą stroną tylnego zderzaka – takie udogodnienie wymaga dopłaty 477 zł, aczkolwiek kilka razy darzyło się, że czujniki nie zareagowały i klapa pozostawała zamknięta.

Hybryda plug-in z napędem S-AWC

Utarło się, że hybrydy typu plug-in najlepiej sprawdzają się na krótkich dystansach. My oczywiście także poruszymy ten wątek w osobnej odsłonie naszego testu Eclipse Cross PHEV, ale na początek sprawdziliśmy jak wygląda zużycie paliwa na dłuższej trasie.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzpital w Nisku wydał oświadczenie w sprawie śmierci Dominiki Gleń. Pacjentka zmarła dwa dni po porodzie
Następny artykułHrubieszów: Nowy nadleśniczy