A A+ A++

“Majonez dekoracyjny Winiary i Kania, fasolka Heinz i Freshona, napój energetyczny Red Bull i Kong Strong, dezodorant w kulce Nivea i Cien, dezodorant w sprayu Dove i Cien oraz mydło w płynie Luksja i Cien to produkty zestawione przez Lidla w ostatniej gazetce promocyjnej z ofertą ważną od czwartku 24 sierpnia do niedzieli 27 sierpnia bieżącego roku” – informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Znany dyskont w ten sposób pragnie zaprezentować konsumentom różnice cenowe między znanymi markami a markami własnymi. Dla wzmocnienia przekazu w sklepach znajdziemy ekspozycje z porównanymi cenowo produktami.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Świadomy wybór produktów

Akcja Lidla, o której mowa prowadzona jest zarówno w gazetkach, jak i w dyskontach, pod nazwą: ‘’Lidlowe ceny. Masz wybór’’. Jak podaje portal, to nie pierwsza tego typu promocja przeprowadzona przez sieć, lecz operator sklepów dopiero teraz postanowił wzmocnić kampanię reklamową. Lidl nie jest jedyną siecią, która stosowała tzw. kampanie porównawcze, lecz według serwisu promował ją najmocniej.

“W tej sieci dyskontów do marek własnych porównywane były m.in. produkty marek Pudliszki, Lipton, Kujawski, Garnier, Nestle, Winiary, Mlekovita, Nutella, Hortex, Łaciate, Danone, Nałęczowianka” – czytamy.

Marki własne rosną w siłę

Według autorów raportu “Private Brands Mini Report” zrealizowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia w ubiegłym roku w przypadku sieci detalicznych największą wartość w całej sprzedaży osiągają marki własne w Lidlu, Aldi i Biedronce (wszędzie powyżej 40 proc.). W swoim sklepie online Lidl na początku bieżącego roku oferował prawie 800 różnych produktów własnej marki.

Konsumenci już kilka lat temu przekonali się, że są to produkty, które oferują bardzo dobrą relację ceny do jakości i stanowią rozsądną alternatywę w porównaniu do droższych, markowych zamienników – mówił Michał Maksymiec z GfK Polonia.

Analiza motywacji klientów kupujących marki własne wykazuje, że największa ich grupa – ponad 25 proc. ogółu – w praktyce już nie dzieli produktów na te z marką producenta oraz te z marką sieci handlowej. Wszystkie one tworzą ogólną, równorzędną ofertę i podobne marki muszą ze sobą mocno konkurować – nie tylko cenami, ale także jakością oraz, coraz częściej, budowanym w mass-mediach wizerunkiem.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułUciekli jak stali. 6-osobowa rodzina prosi o pomoc
Następny artykułPinball z Lancią w Warszawie. Plac Trzech Krzyży zablokowany