A A+ A++

Duże serwisy SVOD nie mają specjalnych powodów do zadowolenia na rynku brytyjskim. Okazuje się, że m.in. Netflix, Amazon Prime i Disney+ zmniejszyły swoje zasięgi w UK.

Barb’s Estabilishment przedstawiło wyniki swojej analizy, z której wynika, że aktualna liczba użytkowników serwisów SVOD, takich jak Disney+ oraz Netflix spadła średnio o 1,7 % w stosunku do 2022 roku.

Dokładnie w Wielkiej Brytanii możemy mówić o zmniejszeniu się liczby subskrybentów Netflixa o 1,1%. Rzeczony serwis dostępny jest obecnie w 16,96 mln gospodarstw domowych w UK (w zeszłym roku ten wynik przekraczał 17,15 mln). Spadki zaliczyły też Amazon Prime (o 1,7%, do 13,2 mln gospodarstw domowych) oraz Disney+ (o 1,9%, do poziomu 7,14 mln domów).

Gdzie tracą najwięksi gracze rynku SVOD, tam zyskują mniejsze usługi i serwisy. W Wielkiej Brytanii rośnie przykładowo zasięg platformy OTT NOW, oferowanej przez Sky. Serwis jest już dostępny w 2,03 mln gospodarstw domowych, zaliczając tym samym wzrost aż o 8% rok do roku. Świetnie idzie też Apple TV+. W UK ta platforma, dostępna już w 1,91 mln domów i  zanotowała dzięki temu wzrost o 13% w porównaniu z IV kwartałem 2022 r.

Według Barb’s Estabilishemnt z serwisów streamingowych rezygnują głównie młodzi ludzie i ma to związek z inflacją i zmniejszającymi się funduszami, dostępnymi na rozrywkę. Warto pamiętać też o zmianach Netflixa, dotyczących zasad współdzielenia konta, które są negatywnie odbierane przez wielu subskrybentów.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGrażyna Torbicka znów jest królową imprezy. Przykuła wzrok, gdy tylko weszła na ściankę
Następny artykułJęzykowe laureatki Konkursu Języka Niemieckiego