A A+ A++

Jak poinformował stołeczny ratusz, po otwarciu nowych stacji II linii metra z części ulicy zniknął buspas, a w jego miejsce – po obu stronach – pojawiły się postulowane przez mieszkańców nowe miejsca parkingowe, których jest więcej, niż przed przebudową.

Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski podkreślił, że mimo epidemii koronawirusa, prace wykonano w terminie.

– To przykład tego, w jaki sposób można pogodzić racje wszystkich. Interesy z jednej strony kierowców, z drugiej strony – pieszych, również rowerzystów – zaznaczył. Jak wyliczył, teraz jest więcej zieleni, są nowe chodniki antysmogowe, nowa ścieżka rowerowa, zostały także uporządkowane miejsca do parkowania, których jest więcej. – Wszystko to w sposób jak najbardziej nowoczesny – powiedział.

– Udało się doprowadzić do inwestycji, z której wszyscy warszawiacy, zwłaszcza ci mieszkający tutaj, na Woli, mogą być zadowoleni – zaznaczył. – Ulica jest dużo bardziej zielona, bezpieczna i wygodna – mamy nowe oświetlenie czy przejścia z sygnalizacją świetlną – powiedział.

Miasto podkreśla, że po obu stronach ulicy ułożono nowe chodniki z betonowych płyt antysmogowych, wyposażone w udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących. Osoby z niepełnosprawnościami mogą korzystać z ramp przy miejscach parkingowych oraz pochylni przy przystankach komunikacji miejskiej. Po północnej stronie powstała asfaltowa droga dla rowerów, która łączy się w spójną sieć z szeregiem innych tras m.in. w al. Prymasa Tysiąclecia i wzdłuż ciągu Leszno-Okopowa-Towarowa.

Przybyło także zieleni. – Najwięcej na odcinku objętym intensywnymi pracami związanymi z budową metra. Pojawiło się tam niemal 100 nowych drzew, z których blisko 30 zazieleniło pas dzielący ulicy Górczewskiej – zaznaczył ratusz. Dodał, że na dalszym odcinku przede wszystkim udało się zachować większość istniejącej zieleni, która rośnie bujnie głównie po północnej stronie ulicy. – Oprócz tego posadziliśmy ponad 20 nowych drzew oraz 11 tysięcy krzewów i bylin, które pokrywają teren ponad dwóch tysięcy m2 – przekazał.

Ponadto ulica zyskała nowe oświetlenie. – Zamiast starych słupów pojawiły się nowe latarnie z oświetleniem ledowym. Daje to lepsze światło i znaczne oszczędności energii – podał ratusz. Przebudowana została również sygnalizacja świetlna przy Płockiej i Syreny. – Nowe światła są wyposażone w automatyczną detekcję oraz zsynchronizowane z pozostałymi skrzyżowaniami, co powinno zapewnić płynność ruchu – wyjaśnił magistrat.

Podkreślił także, że istotne dla uspokojenia ruchu i bezpieczeństwa są również dodatkowe przejście dla pieszych i przejazd rowerowy z sygnalizacją przy ul. Tyszkiewicza. – Nowe przejście pomoże lepiej skomunikować ze sobą osiedla po północnej stronie Górczewskiej z rejonem Kolonii Wawelberga – wyjaśnił.

Miasto zaznaczyło, że przebudowę na odcinku Syreny – Sokołowska, czyli w bezpośrednim rejonie nowej stacji metra Młynów, wykonało Metro Warszawskie. Również tam powstały udogodnienia dla pieszych. – Na wysokości ul. Sokołowskiej piesi mogą przedostać się na drugą stronę ulicy, korzystając z nowych przejść podziemnych wyposażonych w windy. Z kolei na wysokości stacji PKP Młynów kolejarze dostosowali wiaduk … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułINFORMACJA DLA RODZIN SKŁADAJĄCYCH WNIOSKI W GMINNYM OŚRODKU POMOCY SPOŁECZNEJ W LEŻAJSKU
Następny artykułŁKS Commercecon wolny od koronawirusa. Siatkarki wracają do treningów