Nic w tym zaskakującego. Niemiecki rynek, skąd pochodzi Haibike, może pochwalić się największym popytem na rowery elektryczne na świecie. Poza tym, producent ze Schweinfurtu jest jedną z marek o największym stażu w segmencie rowerów z napędem elektrycznym. Już w 2010 zaprezentował rower e-MTB eQ XDURO, który był pierwszym seryjnie produkowanym górskim rowerem elektrycznym. Przez ten czas firma zbudowała sobie mocną pozycję, co odzwierciedla się nie tylko w popularności i wielkości sprzedaży ich e-bike’ów, ale również w poziomie ich zaawansowania. Równolegle do kolekcji rowerów elektrycznych Haibike posiada też kolekcję rowerów bez wspomagania, ale nie jest ona tak okazała, jak miało to miejsce dawniej. W Accel Group, która posiada około 15 marek rowerowych wprowadzono podział, który sprawił, że Haibike jest specem głównie od e-bike’ów.
Bogata oferta Haibike 2021
Jak przystało na ofertę producenta, który jest specjalistą od rowerów elektrycznych. znajdziemy w niej bardzo szeroką gamę modeli do każdego typu jazdy. Są w niej wspomagane rowery górskie, a także użytkowe i bardziej rekreacyjne modele – np. trekkingowe. Kolekcja e-MTB zaspokoi każdego ridera. Najbardziej agresywny model w kolekcji to maszyna do zjazdu – XDURO Dwnhll ze skokiem 200 mm. Nieco mniej, bo 180 mm mają rowery e-enduro – Haibike XDURO NDURO. Do bardziej wycieczkowych i trailowych jazd, nie nastawionych wyłącznie na fruwanie po szlakach, w kolekcji niemieckiego producenta znajdziemy ciekawe modele allmountain. Mowa o linii XDURO Allmtn ze skokiem 150 mm, ale również o nowej generacji superlekkich e-bikeów, które w Haibike’u są reprezentowane przez linię modeli AllMtn opartych o w pełni karbonowe ramy. Są też ciekawe ścieżkowe e-hardtaile XDURO Alltrail ze skokiem amortyzatora 140 mm, one również mają karbonowe ramy. W kolekcji znajdziemy również mniej agresywne fulle i hardtaile z serii SDURO. Wszystko to w różnych opcjach. Oferta Haibike jest tutaj bardzo rozbudowana – znajdziemy w nich silniki Bosch, Yamaha oraz autorski system Haibike’a – Flyon. Możemy też dopasować sprzęt do własnych preferencji wielkości koła. Spora część kolekcja ma 29” lub 27,5”, są też mullety oraz fatbike’i. Znajdziemy też warianty na kołach 26”. W katalogu znajdziemy też małego elektrycznego górala dla dzieci na kołach 24”. Znaczna jest też rozpiętość cenowa nowej kolekcji – elektryczny rower Haibike można kupić już od 8799 zł, a ceny kończą się na 38 999 zł. Rozbudowana jest również oferta elektrycznych rowerów trekkingowych. To jednoślady, które posłużą zarówno do rekreacyjnych wycieczek, jak również do dojazdów po mieście. Głównym modelem jest tutaj SDURO Trekking, który występuje w różnych wersjach wyposażenia i dostępny jest w cenach od 9499 zł do 17 299 zł. Wśród nich są zarówno wersje męski i damskie, a także modele Speed, czyli ,,pedeleki”, które jeżdżą szybciej, niż przepisowe 25 km/h i teoretycznie wymagają rejestracji oraz ubezpieczenia. Dla najbardziej wymagających są też karbonowe e-trekkingowe modele XDURO Adventure.
System wspomagania Flyon – 120 Nm
Mocnym punktem całej kolekcji jest nowy system wspomagania Flyon. Jest to jednostka napędowa zbudowana specjalnie dla Haibike’a, która powstała dzięki współpracy z firmą TQ. Jest to oczywiście jednostka napędowa montowana centralnie, a wizualnie wyróżnia ją sporej wielkości zębatka. Oczywiście to co najważniejsze kryje się w środku. Flyon jest bardzo mocny i legitymuje się doskonałą modulacją siły wspomagania. Jego moment obrotowy to aż 120 Nm, co czyni go najmocniejszym motorem na rynku napędów rowerowych. Akumulator do niego został stworzony przez BMZ i ma pojemność 630 Wh, przy czym dużą zaletą jest fakt, że do 80% ładuje się jedynie 60 minut. Sporą innowacją na rzecz kultury pracy nowego silnika Haibike’a jest jego czujnik prędkości – producent podaje, że mierzy prędkość 18 razy dokładniej, niż tradycyjne systemy, dzięki czemu znacznie szybciej reaguje na nasze pedałowanie i błyskawicznie odpowiada podając odpowiednio dobraną dawkę mocy. Flyon’em steruje się za pomocą kolorowego wyświetlacza oraz manetki przy chwycie, dzięki której można szybko operować wspomaganiem w trudnym terenie, bez odrywania rąk od kierownicy.
Napędy elektryczne Flyon Haibike uważa za ogromną rewolucję w dziedzinie e-bike’ów. Znajdziemy je w kilku modelach. Ciekawie zapowiada się ich karbonowy e-enduro z aluminiowym wahaczem model XDURO NDURO – jego 180 mm i regulowana geometria flip-chip w zestawieniu z momentem 120 Nm zapowiada świetną zabawę na najcięższych trasach. Są trzy takie modele i cenowo kształtują się od 27 099 zł do 38 999 zł. Nie mniej interesująco powinny prezentować się właściwości jezdne XDURO AllMtn – to ścieżkowiec o skoku 150 mm, który z Flyon występuje w trzech wersjach – jest dostępny w cenach od 25 999 zł do 45 999 zł (pod tą górną granicą kryje się topowy Xduro ALLMTN SE na zawieszeniu Ohlinsa i grupie SRAM XX1). Ten super mocny napęd znajdziemy też w sztywnych rowerach. W karbonowym e-hardtailu ze skokiem widelca 140 mm – XDURO AllTrail (21 499 – 25 999 zł) oraz w zaawansowanym e-trekkingu XDURO Adventure, który cenowo plasuje się identycznie, jak górski model AllTrail.
Lekki Haibike AllMtn
Bardzo interesującą nowością jest w pełni karbonowy elektryczny rower full suspension Haibike AllMtn, który wpisuje się we współczesny trend budowania superlekkich górskich rowerów elektrycznych. Takie maszyny mają dawać poczucie jazdy normalnym rowerem. Zachowywać się lekko i zwinnie na szlaku oraz chętnie podrywać się do lotu. Modele z tej linii wspomagane są silnikami Yamaha PW-X2, które zasilane są przez zintegrowane baterie o pojemności 600 Wh. Geometria typu trail ma dawać mnóstwo frajdy z jazdy oraz być zwinna na szlaku. Skok 160 mm to spory zapas na ciężkie traile, a zabawowego charakteru powinien też dodać zestaw kołowy, który tu zastosowano – z przodu jest 29”, z tyłu 27,5”, czyli tzw. kombinacja typu mullet. Na polskim rynku dostępne będą dwa warianty tego modelu – cenowo od 25 999 zł do 27999 zł.
Aluminiowy AllMtn
Interesująco prezentuje się też nowy model aluminiowego ścieżkowca Haibike AllMtn. W tej linii również znajdziemy koła w standardzie mullet, a zawieszenie ma – podobnie jak w karbonowym allMtn – 160 mm skoku. Główną różnicą, poza materiałem ramy, jest tutaj zastosowanie silników Bosch Performance Line CX czwartej generacji. To mocny motor z momentem 85 Nm, który jest zasilany baterią o pojemności 625 Wh. Haibike przewidział też ciekawą opcję. Na zewnątrz ramy można dodać Range Extender, czyli dodatkowy akumulator o pojemności 500 Wh. W sumie mamy wówczas 1125 Wh, co pozwala wybrać się na naprawdę solidną górską wyrypę.
Więcej informacji znajdziecie na stronie producenta: www.haibike.com/pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS