A A+ A++

W ciągu ostatnich kilku miesięcy mogliśmy zaobserwować wzmożoną aktywność NVIDII w temacie promowania oraz rozpowszechniania techniki DLSS, która stała się jedną z ważniejszych aspektów, charakteryzujących karty graficzne GeForce RTX. DLSS został znacząco usprawniony, a niedawno otrzymaliśmy wersję 2.3, która stara się w bardziej zauważalny sposób redukować efekty smużenia. Ponadto sama implementacja stała się łatwiejsza, jako że dedykowane wtyczki zostały przygotowane zarówno dla silnika Unreal Engine 5, jak również najnowszej wersji Unity. Teraz DLSS będzie mógł być oferowany także w systemie operacyjnym Linux. Wszystko dzięki Protonowi od Valve, który otrzymał oficjalne wsparcie dla techniki NVIDII.

Valve Proton, umożliwiający uruchomienie gier ze środowiska Microsoft Windows na Linuksie, od teraz wspiera technikę NVIDIA DLSS dla gier zgodnych z bibliotekami DirectX 11 oraz DirectX 12.

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve [1]

NVIDIA DLSS 2.3 oficjalnie zaprezentowane. Wprowadzono też nową wersję techniki Image Scaling oraz narzędzie NVIDIA ICAT

Nie wszyscy korzystają z systemu operacyjnego Microsoft Windows, zamiast tego wolą użytkować Linuksa. Dzięki narzędziu Proton od Valve, istnieje z kolei możliwość uruchamiania zgodnych gier, które domyślnie działają z wykorzystaniem bibliotek DirectX od Microsoftu. Najnowsza wersja oprogramowania Proton otrzymała teraz wsparcie dla techniki NVIDIA DLSS w zgodnych grach, opartych na bibliotekach DirectX 11 oraz DirectX 12. Oczywiście nadal potrzebna będzie karta graficzna NVIDIA GeForce RTX z rdzeniami Tensor, które są wymagane do obsługi DLSS. To właśnie z tego powodu technika nie zawita do nadchodzącej konsoli Steam Deck, mimo że on także oparty jest na oprogramowaniu Proton (Steam Deck będzie wspierał natomiast AMD FSR).

NVIDIA DLSS - technika dostępna dla gier zgodnych z DirectX 11 i DirectX 12 w systemie Linux z pomocą narzędzia Proton od Valve [2]

NVIDIA DLSS, AMD FSR oraz Intel XeSS – Trzy różne podejścia do supersamplingu. Które będzie najlepsze?

Coraz większe rozpowszechnianie techniki NVIDIA DLSS nie jest także w żadnym wypadku zaskakujące, biorąc pod uwagę ostatnie ruchy AMD oraz Intela. Technika AMD FSR jest bardzo łatwa w implementacji, a w dodatku jest zgodna z wieloma kartami graficznymi (także konkurencji) oraz zintegrowanymi układami graficznymi od AMD. Liczba gier wspierających FSR także rośnie i z pewnością w najbliższym czasie otrzymamy szereg tytułów obsługujących AMD FidelityFX Super Resolution. Intel także przygotował swoje rozwiązanie – XeSS – które ma działać na podobnej zasadzie co DLSS, ale jednocześnie nie będzie zamknięte wyłącznie na karty Intel ARC. W tej sytuacji NVIDII nie pozostaje nic innego jak bardzo mocne promowanie DLSS.

Źródło: VideoCardz

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPolicja: Pijany kierował cysterną. Trafił do szpitala.
Następny artykułUM Suwałki: Poczujmy świąteczny klimat