A A+ A++

Koncern Red Bull nadal utrzymuje dwa zespoły w Formule 1: główny czyli Red Bull Racing oraz siostrzane AlphaTauri.

Ten drugi, wspierany przez ORLEN, zespół z Faenzy miał za zadanie wyraźnie poprawić swoje wyniki w 2023 roku. To udało się w drugiej części kampanii. AT-04 otrzymał spory pakiet poprawek w finałowej części sezonu. Zwiększyły się osiągi zwłaszcza w wolnych zakrętach, a to jest akurat jedną z – niewielu – słabości Red Bulla. Rywale zaczęli się więc zastanawiać, jakie obopólne korzyści mogą płynąć ze ścisłej współpracy dwóch „spokrewnionych” ekip.

Chociaż Christian Horner zapewnił, że wszystko jest zgodnie z regulaminem, a na mariażu stempel postawiła FIA, Brown przyznał, że obawy ma duże.

– Pytanie za milion dolarów, na które odpowiedzi nikt nie zna, brzmi, jak wcześnie Red Bull „wyłączył” tegoroczny samochód – powiedział Brown w rozmowie z Motorsport.com. – Wiemy, że my mieliśmy przewagę osiągów nad resztą, osiągnęliśmy wysokie tempo rozwoju i zmniejszyliśmy stratę do Red Bulla. Nikt jednak nie wie czy oni zatrzymali rozwój i ich złapaliśmy, czy rozwijali się dalej?

– Mamy też spore obawy dotyczące sojuszu AlphaTauri i Red Bulla i uważam, że jest to coś, czym należy zająć się w przyszłości. Sport ma jeszcze wiele do zrobienia, aby upewnić się, że każdy jest naprawdę niezależny.

Czytaj również:

Zespoły mogą legalnie nawiązywać współpracę techniczną, jak, na przykład, Ferrari i Haas. Możliwy jest także zakup określonych elementów. Należą do nich układ hydrauliczny, skrzynia biegów i zawieszenie.

Obawy rywali związane z AlphaTauri i Red Bullem dodatkowo urosły po tym, jak pierwszy z wymienionych zespołów postanowił przenieść część personelu z Faenzy do Bicester w Wielkiej Brytanii.

– Te dwa zespoły mają wspólnego właściciela i w innej dyscyplinie nie byłoby to możliwe – kontynuował Brown. – Red Bullowi może to dać korzyści na wiele sposobów. Nie bez przyczyny przenoszą wiele osób z Włoch.

– Zamierzają, jak mówił Helmut, czerpać możliwie największe korzyści z faktu posiadania dwóch zespołów. Rozumiem to, ponieważ pozwalają na to przepisy. Musimy jednak przyjrzeć się dokładniej technicznym porozumieniom.

Czytaj również:

Photo by: Zak Mauger / Motorsport Images

Yuki Tsunoda, AlphaTauri AT04

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykuł„Opowieść wigilijna”
Następny artykuł9 najważniejszych wniosków liderów IT z 2023 roku