A A+ A++

Metzeler Sportec M9 RR to najnowszy model opon sportowych niemieckiego producenta, zaprojektowany z wykorzystaniem szerokich doświadczeń w wyścigach ulicznych. Stworzono je po to, by uzyskać wysoką przyczepność, doskonałe prowadzenie oraz odpowiedni poziom bezpieczeństwa również na mokrym i nierównym asfalcie. 

Nowy model Metzelera jest bezpośrednim następcą wysoko ocenianych przez użytkowników opon Sportec M7 RR. Został on zaprojektowany z myślą o dynamicznie jeżdżących kierowcach maszyn sportowych oraz mocnych nakedów, dla których pogoda nie jest przeszkodą. Doskonale sprawdzi się zarówno w mieście, jak i w czasie weekendowych wyjazdów. 

NAS Analytics TAG

Nazwa Sportec M9 RR podsumowuje technologiczną tradycję Metzelera. “Sportec” oznacza oponę dla sportowych maszyn o wysokich osiągach, a “RR” nawiązuje do skrótu Road Racing. Metzeler ma na tym polu wiele sukcesów, m.in. zwycięstwo w TT na wyspie Man w 2019 roku. Wyścigi uliczne, dzięki panującym tam zmiennym i nieprzewidywalnym warunkom, są dla firmy doskonałym poligonem doświadczalnym. Pozwalają na uzyskanie balansu pomiędzy wysokimi wartościami granicznymi, a uniwersalnością. W warunkach wyścigowych opona musi zachowywać swoje właściwości w szerokim spektrum temperatur oraz typów nawierzchni, w tym także mokrych. 

Metzeler Sportec M9 RR to zalety na kilku płaszczyznach:

  • wysoki poziom przyczepności dzięki połączeniu dwóch mieszanek z optymalną domieszką krzemionki zarówno w oponach na przód, jak i na tył. W połączeniu ze specjalnym wzorem bieżnika, zapewniają odpowiednią przyczepność i stabilność kierunkową na prostej. Powierzchnie bliżej krawędzi pozwalają na pewne pokonywanie zakrętów, utrzymując przyczepność i trzymanie boczne przy maksymalnym kącie pochylenia na różnych rodzajach asfaltu 

  • doskonałe prowadzenie dzięki innowacyjnej strukturze, która poprawia odpowiedź opony w różnych warunkach użytkowania – komfort i przyjemność z jazdy przy niskich prędkościach, reaktywność i precyzja przy wyższych

  • świetna przyczepność na mokrej nawierzchni, uzyskana dzięki kombinacji dodatku krzemionki i budowy samej opony, dodatkowo szybkie rozgrzewanie, również na mokrym i zimnym asfalcie

Budowa opony

Rozwiązania użyte w oponach Metzeler Sportec M9 RR bazują na doświadczeniach z wyścigów w warunkach deszczowych. Zastosowano tu precyzyjnie nachodzące na siebie dwa rodzaje mieszanki – miękką na samych brzegach, tam gdzie wymagana jest największa przyczepnośc w zakrętach z twardszą zapewniającą stabilność termiczną i stałe właściwości. Twarda mieszanka pokrywa również centralną część opony w pasie 50 mm, dzięki czemu uzyskano większy przebieg do momentu zużycia. Zawartość krzemionki w centralnym pasie jest o 24% wyższa, niż w modelu Sportec M7 RR.

Przednia opona zawiera takie same mieszanki jak tylna, dzięki czemu dysponuje identycznymi właściwościami i zapewnia doskonałe dopasowanie obu opon. Wysoka zawartość krzemionki (Full Silica) skraca czas rozgrzania, poprawia mechaniczną przyczepność na suchym asfalcie oraz chemiczną na mokrym. Daje to duże korzyści na nieregularnym asfalcie w zmiennych warunkach pogodowych. 

Sekretem sukcesu Metzelera jest nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale też specjalnie opracowany i opatentowany system miksowania mieszanki CCM – Compound Continuous Mixing, zapewniający maksymalną dyspersję i jednorodność składników w osnowie polimerowej. Dodatek specjalnych żywic w kombinacji z krzemionką daje finalnemu produktowi stabilne zachowanie w szerokim zakresie temperatur – od niskich, w czasie pierwszych wypadów w sezonie, po najwyższe na letnich sesjach na torze.

Wzór bocznego bieżnika, charakterystyczny dla rodziny Metzeler Sportec, ma kształt greckiej litery Pi – π. Oprócz ciekawego wyglądu ma on również zastosowanie funkcjonalne. Zapewnia pewien poziom ruchomości obszarów, które obejmuje, dzięki czemu szybciej się nagrzewają, nawet w niskiej temperaturze. Ponadto bardzo skutecznie odprowadza wodę. Centralne rowki bieżnika, są zgodne z technologią wyścigową, która dała Metzelerowi zwycięstwa w TT na wyspie Man i North West 200. Zapewniają wysoką stabilność kierunkową i również błyskawiczne odprowadzanie wody. 

Inżynierowie Metzelera  w modelu Sportec M9 RR zastosowali o 6% mocniejszą wewnętrzną warstwę tkaniny i większą ilość mieszanki gumowej. Uzyskano lepsze właściwości tłumiące i poprawiono odczucie jazdy, a przy wyższych prędkościach stabilność i precyzyjną odpowiedź. 

Rozmiary

Opony Metzeler Sportec M9 RR dostępne są w następujących rozmiarach – część wejdzie do sprzedaży w kolejnych miesiącach 2020 roku:

Przód:

110/70 R17 M/C 54H TL – w trzecim kwartale 2020

110/70 ZR17 M/C 54W TL

120/70 ZR17 M/C (54W) TL

Tył:

140/70 R17 M/C 66H TL – w trzecim kwartale 2020

150/60 R17 M/C 66H TL – w trzecim kwartale 2020

150/60 ZR17 M/C 66W TL

160/60 ZR17 M/C (69W) TL

180/55 ZR17 M/C (73W) TL

180/60 ZR17 M/C (75W) TL

190/50 ZR17 M/C (73W) TL

190/55 ZR17 M/C (75W) TL

200/55 ZR17 M/C (78W) TL

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKobiety mogą zajść w ciążę pływając w basenie
Następny artykułProducenci lansują okna nawiązujące do stylu skandynawskiego