A A+ A++

  • Używane kompakty premium w cenie do 25 tys. zł: jakie zalety? Warto szukać!

  • Używane kompakty premium w cenie do 25 tys. zł: jakie koszty eksploatacji?

  • Używane kompakty premium: jeśli nie Audi i BMW, to co?

  • Używane Audi A3 II (8P): opinie, zalety, wady, usterki

  • Używane Audi A3 II (8P): jaki silnik wybrać?

  • Używane BMW serii 1 (E8X): opinie, zalety, wady, usterki

  • BMW serii 1 (E8X): jaki silnik wybrać?

  • Używana Lancia Delta III: opinie, zalety, wady, usterki

  • Lancia Delta III: jaki silnik wybrać?

  • Używany Mercedes klasy B (T245): opinie, zalety, wady, usterki

  • Mercedes klasy B (T245): jaki silnik wybrać? Co się psuje?

  • Używane Volvo C30: opinie, zalety, wady, usterki

  • Volvo C30: jaki silnik wybrać? Co się psuje?

rozwiń

Kupowanie taniego samochodu zaliczanego do segmentu premium naprawdę bywa niełatwe. I to z kilku powodów. Po pierwsze, ponieważ na premium chrapkę ma względnie wielu kupujących, a nieuczciwi sprzedawcy wiedzą, że tani model Audi, BMW czy Mercedesa sprzedać będzie względnie łatwo, to rynek zalewa towar mocno wątpliwej jakości. Trochę w myśl znanej zasady mówiącej, że “nawet szrot sprzeda się korzystnie, jeśli tylko ma na masce odpowiedni znaczek”.

Czasami nieuczciwi handlarze nie mogą też powstrzymać się np. przed zatuszowaniem powypadkowej przeszłości danego auta ani oprzeć się pokusie odmłodzenia wskazań drogomierza, ale to akurat dotyczy wielu aut z rynku wtórnego, nie tylko tych zaliczanych do tzw. premium.

Używane kompakty premium w cenie do 25 tys. zł: jakie zalety? Warto szukać!

Po drugie, auta z tej teoretycznie wyższej półki często są mocno eksploatowane (przebiegi!), a przy okazji – nie zawsze idealnie serwisowane. I, wreszcie, po trzecie: zaawansowanie techniczne oraz wysoka awaryjność wybranych wersji. Akurat w przypadku kompaktów różnice techniczne między “premium” atymi bardziej “pospolitymi” modelami nie są zazwyczaj bardzo duże (co z kolei przekłada się przeważnie na atrakcyjne koszty eksploatacji – patrz dalej), jednak czasem da się trafić jakąś nietypową wersję, która na pierwszy rzut oka wygląda niegroźnie, a przy bliższym poznaniu drenuje kieszeń w tempie wręcz zastraszającym (np. BMW serii 1 z silnikiem benzynowym 2.0 N43).


BMW serii 1 wyróżnia się głównie prowadzeniem i napędem na tył. I to sprawia, że możemy mówić o “premium”

/

newspress.co.uk


Dobre wiadomości: to chwilowo już koniec narzekania. Teraz będziemy chwalić. A zatem, kompakty premium – choć często bazują na pospolitych modelach (np. Audi A3 – VW Golf, Volvo C30 – Ford Focus etc), zazwyczaj oferują jeszcze coś ekstra: czyli na przykład nieco lepiej wykonane i wyciszone wnętrze, trochę ciekawsze wyposażenie opcjonalne, odrobinę lepsze własności jezdne. I właśnie to stanowi o ich sile.

Używane kompakty premium w cenie do 25 tys. zł: jakie koszty eksploatacji?

W przypadku modeli segmentu C także koszty utrzymania wielu wersji zaliczymy z pewnością plus: o ile np. w klasie średniej i wyższej różnice między premium a “nie-premium” bywają kolosalne (oczywiście, na niekorzyść premium), o tyle kupując akurat kompakt z wyższej półki – jeśli tylko wybierzemy odpowiednią wersję silnikową – mamy szansę wydać niewiele więcej niż normalnie. Jeśli w ogóle.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułЧи піде ПВК “Вагнер” на Київ: полковник СБУ розкрив найгірший сценарій
Następny artykułSzwecja. Tragedia w parku rozrywki. “Ludzie zaczęli spadać na ziemię”