GDDKiA w Warszawie otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie obwodnicy Skaryszewa, ujętej w Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Pięć firm chce wykonać projekt obwodnicy.
Obwodnica Skaryszewa, to jedna z dziewięciu, które zostały ujęte w Programie 100 obwodnic w województwie mazowieckim. Na początku czerwca br. ogłoszono przetarg na wykonanie dokumentacji przedprojektowej budowy 6-kilometrowej obwodnicy. GDDKiA w Warszawie otworzyła właśnie oferty w przetargu na zaprojektowanie drogi.
https://www.cozadzien.pl/region/obwodnica-skaryszewa-ogloszono-przetarg-na-wykonanie-dokumentacji/65235
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
Najniższą ofertę na kwotę 1,9 mln zł złożyła firma Value Engineering, na ten cel GDDKiA planuje przeznaczyć ponad 2,2 mln zł. Ceny pozostałych oferentów wahają się pomiędzy 2 mln zł a 2,4 mln zł. Oferty są obecnie analizowane pod kątem cenowym i merytorycznym.
GDDKiA zakłada, że umowa z projektantem, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w okresie (październik-grudzień) br. Wykonawca na realizację zadania będzie miał niespełna dwa lata od daty jej zawarcia. Zakończenie prac związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowej przewidywane jest na koniec 2023 r.
– Zadaniem projektanta będzie wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego oraz elementów koncepcji programowej i materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej. Przewidujemy, że obwodnica Skaryszewa będzie szła w nowym śladzie dk nr 9 i będzie to droga klasy GP, czyli głównej ruchu przyspieszonego. Zostanie zaprojektowana w układzie północ-południe po wschodniej lub zachodniej stronie miejscowości, w zależności od wybranego wariantu – informuje Małgorzata Tarnowska – rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
Najważniejszym celem budowy obwodnicy Skaryszewa jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się dk nr 9 z Radomia, w kierunku południowym. Jest to istotny szlak komunikacyjny w kierunku Ostrowca Świętokrzyskiego, Opatowa i dalej Rzeszowa. Nowa droga poprawi bezpieczeństwo mieszkańców, odciąży układ komunikacyjny i zwiększy przepustowość w samym Skaryszewie. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego. Obwodnica będzie stanowiła również uzupełnienie oraz element rozprowadzający ruch z planowanej drogi ekspresowej S12.
Katarzyna Kurek fot. archiwum cozadzien.pl
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS