“Niesamowite” – komentuje amerykański The National Interest. I rzeczywiście tak jest. 22 września ośrodek badawczy U-2 Federal Laboratory przeprowadziło udaną i pierwszą w historii aktualizację systemu oprogramowania awioniki w locie. Aby tego dokonać, wykorzystano Kubernetes, otwartoźródłową platformę do zarządzania, automatyzacji i skalowania aplikacji kontenerowych.
Oprogramowanie samolotu U-2 Dragon Lady z 9. Skrzydła Zwiadowczego w Bazie Sił Powietrznych Beale, znajdujące się na czterech komputerach pokładowych, zostało zaktualizowane zdalnie z powierzchni. Umożliwiło to narzędzie Kubernetes, dzięki któremu nie obciążono bezpośrednio jednostek obliczeniowych zainstalowanych na pokładzie U-2. Całą pracą zajęły się urządzenia umieszczone na ziemi.
„Udane połączenie starszego systemu komputerowego U-2 z nowoczesnym oprogramowaniem Kubernetes było kamieniem milowym w rozwoju konteneryzacji oprogramowania w istniejących systemach uzbrojenia Sił Powietrznych” – powiedział Nicolas Chaillan, dyrektor ds. Oprogramowania Sił Powietrznych USA.
Amerykańskie wojska planują korzystać z rozwiązań chmurowych na pełną skalę. Mowa o Coud One, wewnętrznym systemie opartym na chmurze programu Sił Powietrznych oraz armii. Amerykanie mają przenieść około 800 aplikacji do jednego scentralizowanego systemu. Niewykluczone, że kiedyś całe oprogramowanie sterujące samolotami będzie znajdować się daleko od nich, na serwerach chmurowych.
Lockheed U-2 Dragon Lady nie należy traktować, jak zwykłego samolotu. To amerykański samolot rozpoznawczy zbudowany na zamówienie CIA, użytkowany również przez USAF i NASA. Maszyna może wznieść się na pułap 27400 metrów. O samolocie U-2 świat usłyszał po zestrzeleniu maszyny pilotowanej przez Francisa Gary’ego Powersa w pobliżu Swierdłowska. Rosjanie potrzebowali do tego aż czternastu rakiet przeciwlotniczych S-75.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS