Chcesz wiedzieć, czym żyje Białystok? Zapisz się na nasz poranny newsletter lokalny, a nic Cię nie ominie!
– Klienci doceniają fakt, że z ekspertem Zakładu Ubezpieczeń Społecznych mogą spotkać się online, w prosty sposób, w dogodnym dla siebie terminie. Takie e-rozmowy mogą dotyczyć praktycznie wszystkich spraw związanych z ZUS – informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Najczęściej wybierane tematy rozmów to emerytury i renty, zasiłki oraz firmy i pracownicy. Z tej bezpiecznej formy kontaktu, najczęściej korzystają mieszkańcy Warszawy, Poznania, Krakowa czy Wrocławia. Ale do e-wizyty przekonują się też powoli i mieszkańcy Podlaskiego.
Jak umówić e-wizytę
Umawianie wideorozmowy jest proste, wystarczy wejść na stronę internetową ZUS i odszukać zakładkę e-wizyta, a następnie kliknąć w link „Umów się na e-wizytę”. Aby połączyć się z ekspertem, wystarczy komputer lub inne urządzenie z dostępem do internetu i kamerą. Rozmowę umawiamy w dogodnym dla siebie dniu i godzinie. Podczas rezerwacji podajemy swoje dane: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, kod pocztowy miejsca zamieszkania. Należy wybrać również temat e-wizyty. Do wyboru mamy: zasiłki, emerytury i renty, firmy i pracownicy, potwierdzenie profilu PUE czy ulgi i umorzenia.
– Niestety, wciąż są rozmowy, których nie udaje się zrealizować. Czasem wynika to z problemów technicznych, na przykład takich jak słaba jakość połączenia ze strony naszego rozmówcy. Klienci muszą pamiętać o tym, że sami muszą zainicjować wideorozmowę z pracownikiem ZUS, a nie odwrotnie. To osoba, która otrzymała wiadomość potwierdzającą umówione wideospotkanie musi otworzyć link przesłany w mailu do e-wizyty. Tylko wtedy konsultant ma możliwość dołączenia do rozmowy – tłumaczy rzeczniczka podlaskiego ZUS.
Nie możesz, odwołaj wizytę
Warto pamiętać, że w każdej chwili można odwołać umówioną wizytę. Wtedy ze zwolnionego terminu będzie mogła skorzystać inna osoba.
Jak dodaje urzędniczka – nadal zdarza się też, że klienci rezerwują wizytę, ale z niej nie korzystają i jej nie odwołują. Na ponad 22 tys. umówionych rozmów 13,5 tys. odbyło się, a niestety 5,6 tys. klientów nie podjęło takiej rozmowy i nie anulowało jej, tym samym blokując termin dla innych chętnych.
Katarzyna Krupicka przypomina, że od 20 listopada klienci mogą telefonicznie umówić się na osobistą wizytę w wybranej przez siebie jednostce ZUS. Aby umówić wizytę w jednej z placówek Oddziału ZUS w Białymstoku, należy zadzwonić pod numer 87 565 27 13.
Supermiasta
We wtorek, 15 grudnia z „Wyborczą” ukaże się MAGAZYN SUPERMIASTA. Podsumowanie roku 2020
Piszemy w nim m.in. o tym, jak miasta radzą sobie z pandemią – w czym okazały się silne, z czym mają problemy, jakie wyciągają z tej walki wnioski; opowiemy o wyzwaniach zdalnej edukacji i o rewolucji cyfrowej w urzędach. Przeczytacie także o tym, jakie będą przyszłoroczne budżety samorządów – z czego będą musiały zrezygnować, a jakie przedsięwzięcia mimo pandemii zostaną zrealizowane.
Tej publikacji towarzyszy debata Supermiasta TV. Zapraszamy na nią 15 grudnia, o godz. 9.30 na Facebook.com/Wyborcza oraz Wyborcza.pl
Dziennikarze Wyborczej porozmawiają z samorządowcami o miastach, polityce i Polsce.
Tu możesz zapisać się na wydarzenie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS