Rynek elektryków rośnie w bardzo szybkim tempie, a to wymaga budowy gęstej sieci stacji ładowania. Komisja Europejska postawiła za cel zbudowanie 1 miliona ładowarek do 2025 roku. Producenci samochodów zrzeszeni w ACEA na początku 2021 roku wystosowali list do Brukseli, w którym wzywali do przyspieszenia działań i skrócenia tego okresu do 2024 roku. Zdaniem branży automotive potrzeba trzech milionów punktów ładowania do 2029 roku.
ACEA podkreśla, że na terenie UE problemem jest ogromna dysproporcja w rozlokowaniu stacji. W 2022 roku prawie 42 proc. wszystkich punktów ładowania samochodów elektrycznych skoncentrowanych było tylko w dwóch krajach UE: Holandii (111 821 ładowarek) i Niemczech (87 674). Holandia, która jest krajem o największym udziale w infrastrukturze, ma prawie 70 razy więcej tego typu instalacji niż Rumunia (1658), która jest siedmiokrotnie większym krajem.
Jesienią ubiegłego roku ACEA podała informację, że sześć krajów UE nie ma ani jednego punktu ładowania na 100 km dróg, zaś siedemnaście państw miało odsetek nieprzekraczający pięciu punktów. Jedynie pięć państw posiadało więcej niż 10 ładowarek. Na niechlubnej liście znalazła się Polska ze wskaźnikiem 0,7 ładowarki/100 km dróg.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS