A A+ A++

Czujesz na plecach oddech konkurencji? Wierzysz w wyjątkowość oferowanych przez Twoją firmę produktów i chcesz, by inni także ją dostrzegli? Jeżeli chcesz wyróżnić się na tle pozostałych brandów, zwiększyć ruch na stronie i przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów, to nie obejdzie się bez jednego z najbardziej efektywnych technik na zwiększenie sprzedaży, a mianowicie pozycjonowania sklepów internetowych.

Co właściwie kryje się pod wspomnianym zagadnieniem i czy warto powierzyć losy swojej firmy w ręce jednej z licznie dostępnych agencji specjalizujących się w działaniach z zakresu SEO oraz SEM? Wszystkiego dowiesz się właśnie z tego artykułu.                 

Czym jest pozycjonowanie sklepu internetowego? 

W czasach, gdy to właśnie shopping online bije rekordy popularności i jest najchętniej wybieraną formą robienia zakupów również przez Polaków, warto zadbać o wyróżnienie się z tłumu i zaintrygowanie osób poszukujących danych produktów właśnie swoją ofertą. Jak to zrobić? Właśnie poprzez pozycjonowanie e-commerce polegające na zbiorze działań mających na celu wyróżnienie danej witryny z grona licznych konkurentów.

Jedna z najskuteczniejszych form promocji i reklamy e-commerce nie tylko polepszy widoczność Twojego sklepu w wynikach wyszukiwarki Google, ale też zwiększy ruch i konwersję na stronie, co przełoży się oczywiście także na lepsze wyniki sprzedażowe. Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego jest jednak dość ambitnym zadaniem, dlatego też znaczna większość przedsiębiorców decyduje się zlecić zewnętrznie pozycjonowanie e-commerce fachowcom, którzy mogą się pochwalić imponującym portfolio.

Jak przebiega pozycjonowanie sklepów e-commerce? 

1. Audyt SEO 

Całość działań rozpoczyna się od stworzenia dokumentu z rekomendacjami dotyczącymi zmian w budowie oraz działania sklepu online i to właśnie od niego zależy przyszły sukces danego biznesu. W skład audytu SEO wchodzi m.in.: sprawdzenie tekstów pod względem unikalności i zastosowania słów kluczowych, wygenerowanie mapy strony oraz budowa adresów URL wewnątrz serwisu.

2. Optymalizacja sklepu e-commerce 

Czyli najprościej mówiąc naprawa wszystkich błędów, które utrudniają bezproblemowe korzystanie ze sklepu online czy też sprawiają, że jest on nieczytelny, nieintuicyjny w obsłudze i pozostawia wiele do życzenia np. pod względem designu.

3. Link building 

Niemniej istotny jest tzw. link building, a więc proces polegający na pozyskiwaniu odnośników do pochodzących z innych witryn do własnego sklepu. Źródłem tego rodzaju łącz może być marketing szeptany, katalogi stron, zaplecze SEO, jak i artykuły sponsorowane.

4. Analiza oraz raport 

Ostatnim już etapem, który w rzeczywistości przy pozycjonowaniu e-commerce trwa nieprzerwanie jest analizowanie i raportowanie podejmowanych działań oraz ich skutków. Regularne monitorowanie pozwala nie tylko optymalizować wcześniejsze założenia, ale też dostosowywać je do aktualnej sytuacji tak, aby w efekcie udało się osiągnąć określone cele kampanii.

Materiał zewnętrzny

Napisany dnia: 19.01.2023, 10:22

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCzujny pracownik ochrony. Okradli jeden z salonów w płockiej galerii, wrócili, aby poprosić o pomoc
Następny artykułPralnia w domu – jak ją praktycznie urządzić?