A A+ A++

Przedsiębiorcy opisujący swoje życie w sieci oraz zarabiający zarówno na relacjach z życia codziennego, jak i z podróży, mogą odliczyć więcej kosztów związanych z prowadzeniem firmy. Aby płacić niższe podatki, trzeba wygrać w sądzie.

Prowadzisz firmę i dzielisz się wrażeniami z podróży na socialach? Możesz odliczyć więcej kosztów
fot. frantic00 / / Shutterstock

Koszty firmy, które zmniejszają podatek dochodowy do zapłaty, muszą być związane z prowadzeniem działalności oraz generowaniem przychodów. W opinii skarbówki wyjścia do restauracji czy podróże, z których relacje są opisywane na blogach, z reguły nie stanowią kosztów uzyskania przychodów. Fiskus nie widzi związku przyczynowo-skutkowego pomiędzy wydatkiem a przychodem.

Firmy muszą iść do sądu

Jest jednak sposób na uzyskanie pozytywnego rozstrzygnięcia w sprawie zaliczania wydatków  związanych z inwestowaniem w bloga do kosztów uzyskania przychodów. 

Przedsiębiorcy, którzy pójdą do sądu i uzasadnią, że prowadzenie bloga przekłada się na firmowe przychody, mają duże szanse na korzystny wyrok, komentuje Wojciech Kliś, doradca podatkowy w kancelarii LTCA w rozmowie z “Rzeczpospolitą”. Ekspert wskazuje, że firmy nie powinny liczyć na interpretację fiskusa. Skarbówka uważa, że wydatki na codzienne życie nie mają związku z biznesem. Fiskus twierdzi, że wydatki są związane z prowadzeniem bloga, a nie z przychodem z reklam. To mocno dyskusyjne stanowisko, bloger musi przecież zainwestować w swoją stronę, żeby zainteresować reklamodawców. Nikt nie będzie zamieszczał reklam w miejscu, które nie przyciąga czytelników ciekawymi treściami.

Wydatek związany z przychodem

Występowanie o interpretację indywidualną zwykle kończy się stwierdzeniem, że przedstawione przez przedsiębiorcę stanowisko (zaliczenie wydatków związanych z prowadzeniem bloga do kosztów) jest nieprawidłowe. Oznacza to, że przedsiębiorca, który otrzymał taką decyzję nie może pomniejszyć przychodów o ww. koszty. 

Własna działalność gospodarcza a podatki

Założyłeś własną firmę? Kolejnym krokiem w jest wybór sposobu rozliczania się ze skarbówką z tytułu osiąganych dochodów. Odpowiednia formy opodatkowania, dopasowana do potrzeb przedsiębiorcy, niesie ze sobą korzyści finansowe. Warto o nich wiedzieć!<BR>
Pobierz e-booka zostawiając zgody, albo zapłać 20 zł
Masz pytanie? Napisz na [email protected]

Blogerzy w składanych pismach argumentują, że ciekawa treść – bogata w zdjęcia, filmy i przykłady z życia – przyciąga większą grupę czytelników, a wraz z nimi potencjalnych reklamodawców. 

Do takiej interpretacji skłania się również NSA. W wyroku dotyczącym firmy kurierskiej, prowadzącej blog promujący swoją działalność, przeczytamy, że „artykuły zamieszczane na blogu będą miały wpływ na jego atrakcyjność, popularność oraz liczbę czytelników, te zaś mogą wpływać na zainteresowanie potencjalnych reklamodawców, a w rezultacie na wysokość przychodów uzyskanych z reklam, co jednoznacznie wskazuje na istnienie związku przyczynowego pomiędzy wydatkiem a przychodem”.

Każdy przypadek firmy, która chce odliczyć koszty związane z wyjazdami, zakupem kosmetyków oraz ubrań musi być rozpatrywany indywidualnie. Kluczowym aspektem jest weryfikacja, czy w rzeczywistości na blogu są regularnie publikowane wpisy związane z poniesionymi wydatkami. 

Źródło:
Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMa być bezpieczniej na drogach powiatu (ZDJĘCIA)
Następny artykułZamiast wody… karaluchy