Specjaliści sprawdzili, jak Ratchet & Clank: Rift Apart mógłby działać na konsoli PlayStation 4. Rezultat? Cóż, jeśli jesteście uczuleni na kilkusekundowe zawieszki w grach, to lepiej nie oglądajcie tych materiałów.
Źródło fot. Sony Interactive Entertainment
i
Jeszcze zanim konsola PlayStation 5 zadebiutowała na rynku, Sony wielokrotnie podkreślało, że użyty w niej superszybki dysk SSD jest jednym z jej kluczowych elementów. Choć wtedy takie słowa można było odbierać jako zabieg czysto marketingowy, ostatnio nabrały one dużo sensu.
Pomogła w tym ekipa Digital Foundry, która postanowiła przetestować wydany przed kilkoma dniami pecetowy port Ratchet & Clank Rift Apart (wczoraj opisaliśmy dla Was efekty głównych testów). Co ciekawe, w jednej z prób serwis użył do badań komputera o specyfikacji zbliżonej do PS4 Pro – wyposażonego m.in. w dysk HDD odpowiadający temu z „czwórki”. Jaki był rezultat?
Szybko okazało się, że nie był to najlepszy pomysł, ponieważ dysk zupełnie nie radził sobie z przesyłaniem danych. O ile podczas swobodnej eksploracji w jednym świecie rozgrywka była akceptowalna, o tyle gdy następowało przejście przez portal, produkcja potrafiła się całkowicie zawiesić. Zresztą zobaczcie sami na poniższym wideo.
Nasze pierwsze spojrzenie na Ratcheta na PC! Ma kilka błędów, ale ogólnie jest w dobrej formie! Zdecydowanie lepiej niż TLOUP1 i Jedi Survivor w momencie premiery. Najzabawniejsze jest to, że Rich próbował uruchomić grę z dysku twardego PS4 na sprzęcie nieco powyżej minimalnej specyfikacji! – brzmi treść posta Johna Linnemana z Digital Foundry.
Warto wspomnieć, że Ratchet & Clank: Rift Apart od początku było produkcją tworzoną pod konsolę PS5 i jej szybki dysk SSD. Gdy jednak Insomniac ujawniło minimalne wymagania sprzętowe pecetowej wersji gry (w których znalazł się dysk HDD) pojawiły się głosy, że przygodówka równie dobrze mogłaby działać na „czwórce”.
Nic bardziej mylnego, ponieważ jak słusznie zauważyło Digital Foundry, dysk z PlayStation 4 był znacznie wolniejszy od tych, które aktualnie montowane są w komputerach – mimo że w obu przypadkach mowa o tym samym typie nośników.
Dlatego bez przeszkód można grać w pecetową wersję Rift Apart z wykorzystaniem HDD. Wymaga to jednak szybszego dysku od tego z PS4.
Należy pamiętać, że jest to 10-letni dysk twardy z laptopa o prędkości 5400 obr/min. Nowsze dyski twarde do komputerów stacjonarnych o prędkości od 7200 obr/min w górę są o wiele, wiele szybsze i gra działa na nich OK – czytamy w poście Digital Foundry.
Źródło: X, @digitalfoundry.
Introwertyk z powołania. Od dziecka czuł bliższy związek z humanizmem niż naukami ścisłymi. Zamiast obliczać, ile Ala ma kotów, wolał zamykać się w swoim świecie i wymyślać nowe historie ulubionego anime – Dragon Ball.
Po latach nauki przyszedł czas stagnacji, którą wolał nazywać „szukaniem życiowego celu”. Wypatrując przeznaczenia w trakcie 58. seansu ukochanej Szklanej pułapki, postanowił – niczym John McCLane – zawalczyć o lepszą przyszłość. Z pomocą przyszła redakcja Gry-Online.pl, która przyjęła go pod swoje skrzydła.
Autor ima się różnorodnej tematyki. Możecie się zatem spodziewać od „Ponurego Żniwiarza” newsa o symulatorze rolnictwa, jak i wpływie procesu Johnnego Deppa na przyszłość Piratów z Karaibów.
Jeśli kiedykolwiek usłyszycie, że granie na konsoli i oglądanie filmów do niczego nie doprowadzi – przypomnijcie sobie Kamila.
więcej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS