A A+ A++

Max Verstappen całkowicie zdominował rywalizację w niedzielnym wyścigu na torze Spa-Francorchamps. Pokonał kolegę zespołowego Sergio Pereza o 22 sekundy i najbliższego rywala Red Bull Racing, Charlesa Leclerca z Ferrari, o prawie 33 sekundy.

Przewaga Holendra była tak duża, że żartował już z inżynierem wyścigowym Gianpiero Lambiase na temat zaliczenia dodatkowej wizyty u mechaników, aby dać swojej ekipie „trochę dodatkowego treningu w pit stopach”, choć oczywiście chodziło o próbę powalczenia na świeższych oponach o najszybsze okrążenie w końcówce zawodów.

Mimo że ten komentarz mógłby wydawać się wynikiem dużej pewności siebie, szef zespołu, Christian Horner, szybko odrzucił pomysł nadprogramowego zjazdu do alei serwisowej, co obrońca tytułu niedawno zrobił w Grand Prix Austrii.

Na pytanie ze strony Motorsport.com/Autosport, czy były jakieś obawy co do lekkomyślnych komunikatów radiowych Verstappena, Horner odpowiedział: – Nie, dlatego właśnie nie zrobiliśmy tego dodatkowego pit stopu. Nie chcieliśmy być zbyt chciwi, ponieważ wygraliśmy sprint, a w niedzielę sięgnęliśmy po dublet. Nie zamierzaliśmy narażać się na kompromitację w żaden sposób. Strata jednego punktu nie powinna nikogo martwić.

Na początku ostatniego stintu Holender mocno obciążył swoje miękkie opony, co spowodowało pewne obawy ze strony jego inżyniera wyścigowego, w kontekście nadmiernego, większego zużycia ogumienia, niż się tego spodziewano.

– Zaczęliśmy się nieco martwić o stan opon. Można było zobaczyć, że zaczynają się za bardzo zużywać. Dlatego skupiliśmy się na ukończeniu wyścigu, bez narażania się na żadne problemy – przekazał Horner.

Zobacz również:

Verstappen rozpoczynał wyścig z szóstego pola startowego po otrzymaniu kary za nadprogramową wymianę skrzyni biegów. Na siedemnastym okrążeniu już podążał na czele stawki po wyprzedzeniu Pereza. Wcześniej uporał się z Leclerkiem i Hamiltonem.

Odniósł ósme zwycięstwo z rzędu w sezonie 2023, po tym jak zmiażdżył rywali szczególnie w trakcie środkowej fazy rywalizacji, gdy jego RB19 był wyposażony w pośrednie ogumienie.

– Pojechał wspaniale – nie szczędził Horner pochwał. – Wykonał świetną pracę przebijając się na drugą lokatę już na początku wyścigu. Potem narzucił jeszcze większe tempo na oponach pośrednich. Pokazał wówczas niesamowitą szybkość.

– Checo oczywiście nie bronił się zbyt mocno z powodu dużej różnicy prędkości między nimi. Nie czuł się na tych gumach tak komfortowo, jak Max. Rzecz jasna musimy przeanalizować, dlaczego miał takie trudności – podsumował.

Czytaj również:

Video: Podsumowanie Grand Prix Belgii 2023

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWyłączenia prądu w Zabrzu. Sprawdź gdzie nie będzie prądu [05.08]
Następny artykułPowinno być podium? Internauci pocieszają Polaka