A A+ A++

Sprinterski format spowodował, że kierowcy i zespoły mieli do dyspozycji tylko jeden trening, a ten w Spa dodatkowo odbywał się na zalanym wodą torze. Dobranie odpowiednich ustawień nie było łatwe, zwłaszcza, że reguła parku zamkniętego zaczęła obowiązywać wraz z początkiem popołudniowych kwalifikacji.

Lewis Hamilton przyznał, że w dużej mierze chodziło o zgadywanie. Mercedes zdecydował się więc na inne ustawienia w obu swoich samochodach. W W14 siedmiokrotnego mistrza świata postawiono na konfigurację niskiego docisku. Z kolei u Russella zamontowane duże tylne skrzydło.

Czytaj również:

W rozgrywanym po suchej nawierzchni, trzecim segmencie kwalifikacji Hamilton był trzeci, pokonując ósmego Russella o ponad 0,7 s. Mówiąc o różnicach w zastosowanym docisku w obu samochodach, Toto Wolff tłumaczył:

– Jechaliśmy z dwoma bardzo różnymi skrzydłami i generalnie konfiguracjami – przyznał na antenie Sky Sports. – Można zauważyć, że Lewis był w stanie wyciągnąć z tego więcej osiągów.

Pytany czy wybór u Russella mógł trochę przeszkodzić kierowcy w osiągnięciu dobrego wyniku w czasówce, dodał: – Tak. Ma z tyłu w zasadzie drzwi od stodoły. Jednak to może być zaletą, jeśli chodzi o zarządzanie oponami w niedzielę. Dzisiaj to nie pomogło i musimy dowiedzieć się dlaczego.

Sam Russell, choć pamiętał, jakie skrzydło ma zamontowane w W14, nie do końca wiedział, skąd wziął się jego nie najlepszy występ w Q3.

– Po prostu brakowało tempa – przyznał Russell. – Szczerze mówiąc, mieliśmy sporo problemów i nie wiemy dlaczego. Zwykle uwielbiam sesje odbywające się w przejściowych warunkach, ale tutaj byłem „nigdzie”.

– Musimy spróbować to przeanalizować i zrozumieć. Wiem, że tutaj kwalifikacje to nie wszystko, ale na pewno chciałbym być trochę wyżej.

Z kolei Hamilton był zadowolony z trzeciego czasu – i drugiej pozycji na starcie – jednak zauważył, że strata spowodowana doborem skrzydła była w drugim sektorze znacząca.

– Biorąc pod uwagę mokry trening, znalezienie ustawień na kwalifikacje, które odbywały się po suchym, było zgadywanką – przyznał Hamilton. – Mam nadzieję, że samochód okaże się przyzwoity pod kątem długich przejazdów.

– Generalnie samochód był całkiem niezły. W drugim sektorze straciliśmy sekundę. Trzeba to więc przeanalizować i zastanowić się czy z tym pakietem mogę tę stratę jakoś zmniejszyć.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZapraszamy na XI Dni Gminy Borzęcin i Festiwal Tradycji
Następny artykułSpektakularne bankructwo dużego producenta rowerów elektrycznych