Już wkrótce do wybranych elektrycznych modeli ze stajni Toyoty i Lexusa może trafić manualna skrzynia biegów. Chociaż rozwiązanie nie będzie do końca tym co znamy z samochodów spalinowych, ma ono zapewnić niemal identyczne wrażenia z jazdy.
Podczas, gdy inni producenci już od pewnego czasu eksperymentują z fałszywymi odgłosami silnika w swoich pojazdach elektrycznych, japońscy inżynierowie postanowili pójść o kolejny krok dalej – stworzyli oni pierwszą w historii manualną skrzynię biegów do pojazdów bateryjnych.
Chociaż konstrukcyjnie jest ona daleka od tego, co znamy z klasycznego rozwiązania, wciąż pozwala rozkoszować się jazdą przy wykorzystaniu sprzęgła i lewarka.
Manualna skrzynia biegów do samochodów elektrycznych została po raz pierwszy zaprezentowana w 2022 roku, przy okazji premiery prototypowego modelu Lexusa. Chociaż kilkanaście miesięcy temu rozwiązanie to stanowiło zaledwie ciekawostkę, obecnie wszystko wskazuje, że już wkrótce może ono trafić do wybranych modeli japońskiego koncernu.
Pojazdy wyposażone w to rozwiązanie będą dysponowały pedałem sprzęgła oraz klasyczną dźwignią zmiany biegów. Jak można się spodziewać – cała “praca układu” będzie natomiast sztuczna i odpowiednio symulowana. Wszystko, by zapewnić odpowiednie wrażenia – zarówno akustyczne jak i fizyczne. Mowa tu nie tylko imitacji rosnących obrotów silnika, ale także odwzorowaniu całej pracy s … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS