TikTok chce rzucić wyzwanie Amazonowi i zostać platformą sprzedażową. Chiński gigant społecznościowy działa już w Azji i ma ambitne plany ekspansji.
Źrodło fot. Solen Feyissa | Unsplash
i
Przedsiębiorstwo ByteDance, odpowiedzialne za aplikację TikTok, planuje rzucić wyzwanie Amazonowi, budując sieć centrów dystrybucji na terenie USA. Kolejnym krokiem jest zamieszczanie ofert pracy na platformie LinkedIn. Najczęściej dotyczą one obsadzenia ważnych stanowisk związanych z logistyką lub badaniami operacyjnymi (menedżerowie i inżynierowie). Sugeruje to, że TikTok na poważnie zamierza zająć się handlem elektroniką, który może stać się drugim źródłem przychodów zaraz po ofertach reklamowych.
Źródło: Unsplash | Solen Feyissa.
Po Azji czas na Stany Zjednoczone
Obecnie sklep TikTok funkcjonuje w Azji Południowo-Wschodniej oraz Wielkiej Brytanii, gdzie tak naprawdę zbierane jest doświadczenie, kluczowe przed wejściem na kolejne rynki. W przypadku USA głównymi punktami rekrutacji pracowników są Los Angeles i Seattle, czyli miejsca, w których TikTok ma swoje biura. Według The Puget Sound Business Journal z oferty zatrudnienia skorzystały osoby dotychczas pełniące obowiązki w Amazonie i Meta. Warto wspomnieć, że ta druga również odniosła sukces w branży e-commerce dzięki swoim flagowym platformom (Facebook i Instagram).
W samym rejonie Seattle ma pracować już przeszło 170 osób, budując siłę roboczą, która będzie zdolna do magazynowania, obsługi systemu wysyłek i potencjalnych zwrotów. Dzięki temu TikTok może stać się interesującym miejscem zakupów online, przede wszystkim dla młodego odbiorcy.
Źródło: Unsplash | Olivier Bergeron.
USA dostanie sklep TikTok przed świętami Bożego Narodzenia. Przynajmniej tak wynika z planów chińskiej firmy, jednak biorąc pod uwagę, że w Wielkiej Brytanii wystąpiły problemy z uruchomieniem punktu sprzedaży, warto patrzeć na to z przymrużeniem oka. Niemniej rynek amerykański może okazać się bardziej sprzyjający dla zakupów na tej platformie. Sezon świąteczny z dużym prawdopodobieństwem tę sytuację tylko poprawi.
Silny konkurent dla Amazona?
W dyskusji o sklepie TikToka nie brakuje porównań do Amazona, który kilka lat po starcie stał się prawdziwym gigantem handlu elektronicznego. Co za tym idzie, wiele osób utrzymuje, że chińska firma również ma szanse na podobny lub nieco mniejszy sukces. Według magazynu Forbes, w zeszłym roku hasztag #tiktokmademebuyit osiągnął ponad 2,3 mld wyświetleń. Dla porównania ten powiązany z amerykańską firmą #amazonfinds zdobył ich zaledwie 6,7 mln.
Na obecną chwilę nie mamy bardziej szczegółowego stanowiska ze strony azjatyckiego przedsiębiorstwa. Wiadomo tylko, że ByteDance chce zapewnić „bezproblemowe doświadczenie” swoim użytkownikom.
Może Cię zainteresować:
Zapraszamy Was na nasz nowy kanał na YouTube – tvtech, który jest poświęcony zagadnieniom związanym z nowymi technologiami. Znajdziecie tam liczne porady dotyczące problemów z komputerami, konsolami, smartfonami i sprzętem dla graczy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS