Dzisiaj, 1 sierpnia (14:52)
Róż od stóp do głów? Czemu nie! To najmodniejszy kolor obecnego sezonu. Ma symbolizować radość i nowe możliwości. Światowi kreatorzy na czele z Pierpaolo Picciolim, dyrektorem kreatywnym domu mody Valentino, który na trendach kolorystycznych zna się jak żaden inny projektant, przekonują, że ten kolor zda egzamin w każdej sytuacji. Proponują, by nosić go solo lub łączyć z równie wyrazistymi barwami. A jak robią to gwiazdy?
Kobiecy, wyrazisty, odważny, radosny – taki właśnie jest różowy. Zbliżająca się wielkimi krokami premiera filmu “Barbie” z Margot Robbie i Ryanem Goslingiem, sprawiła, że ten dziewczęcy kolor opanował światowe wybiegi. Róż powrócił z wielką siłą i zdominował także social media. Bottega Green oficjalnie przechodzi do lamusa. Nowym, najmodniejszym kolorem jest landrynkowy, intensywny odcień różowego.
Róż to kolor przemian społecznych. Chociaż może wydawać się infantylny, towarzyszył kobietom w drodze po równouprawnienie. W latach 60. był uważany za symbol rewolucji seksualnej. Kojarzył się z wolnością i radością wyrażenia siebie. “Think pink!” – głosiło wówczas optymistyczne hasło, powtarzane jak mantra w Ameryce.
Przesyt sprawił, że na kilka dekad zapomnieliśmy o jego potencjalne. Kolor różowy powrócił jednak do mody w 2017 roku w nieco zmienionej odsłonie. Wówczas świat dosłownie oszalał na punkcie pastelowego odcienia różu. Mowa oczywiście o millennial pink, androgenicznym kolorze, który powstał, by łamać wszelkie płciowe stereotypy.
Pokaz mody Valentino na sezon jesień-zima 2022/2023 to jeden z najchętniej odtwarzanych show w ostatnich tygodniach. Wybieg dosłownie zalały ubrania w charakterystycznym różowym kolorze. Długie wieczorowe suknie, spódnice mini, garnitury, przylegające do ciała topy – Pierpaolo Piccioli postawił na rewolucyjny odcień. Jak wytłumaczył swoją decyzję? “Artyści monochromatyczni używali jednego koloru, aby uwidocznić inne rzeczy”- zaznaczył i przyznał, że decydując się tylko na jedną intensywną barwę, chciał zwrócić uwagę potencjalnych kupców na “krój, design, sylwetkę, kształty, objętości, tekstury”.
Czy Pierpaolo Piccioli osiągnął swój cel? Cóż na reakcje internautów i gwiazd nie trzeba było długo czekać. Po pokazie Instagram i TikTok dosłownie utonęły w rożu. Szczególnie popularne są total looki w tym kolorze, jednak mniej odważni celebryci przemycają najmodniejszy odcień sezonu w dodatkach. A jak robią to polskie gwiazdy?
Agnieszka Woźniak-Starak wie co w modzie piszczy. Dziennikarka śledzi trendy i podpatruje światowe wybiegi. Woźniak-Starak pod koniec kwietna prowadziła galę Fryderyki 2022. Na tę okazję wybrała garnitur w intensywnym, różowym kolorze. Przeskalowaną marynarkę zdobiły fantazyjne pióra. “To seksowny kolor” – powiedziała prowadząca podczas wydarzenia, nawiązując do barwy swojej kreacji.
Na różowy garnitur zdecydowała się także Katarzyna Cichopek. Aktorka i prowadząca program śniadaniowy “Pytanie na śniadanie” postawiła na nieco bardziej klasyczny krój kreacji. Do oversizowej marynarki dobrała proste spodnie – krój doskonale wydłużył sylwetkę Cichopek i sprawił, że aktorka optycznie wyglądała na nieco wyższą.
***
Zobacz również:
Te ubrania są zakazane dla pań po 50-tce. Dodadzą lat
Sukienki do pracy idealne na upały
To hit tego lata. Tak nosi je księżna Kate
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS