A A+ A++

Na nowych tachografach zależy służbom kontrolnym szczególnie w Europie Zachodniej, ponieważ pozwolą one łatwiej kontrolować czas pracy oraz wykonywania kabotażu. 

Duży kryzys na horyzoncie

Brak inteligentnych tachografów drugiej generacji dla nowych ciężarówek jest małym problemem w porównaniu do konieczności wymiany tachografów we wszystkich ciężarówkach w ruchu międzynarodowym do końca 2024 roku lub sierpnia 2025 roku, w zależności od pojazdu. – Obawiamy się, że tachografy nowej generacji nie pojawią się na rynku wtórnym do początku 2024 roku. Oznacza to, że czeka nas wielki kryzys, ponieważ do wymiany jest 1,5-2 mln urządzeń, natomiast czas na dokonanie jej niebezpiecznie się kurczy – ostrzega przedstawicielka IRU. 

Sytuacja powinna zaniepokoić przewoźników. – Będą mieli problem, jeśli szybko nie zdecydują się na wymianę tachografów. Z powodu zmiany unijnych przepisów do wymiany w Polsce jest ponad 250 tys. tachografów do końca przyszłego roku – szacuje Michał Cieślak z Eurotach, przedstawiciela producenta tachografów Stoneridge Electronics na Polskę.  

Czytaj więcej

Szacuje, że w Polsce działa 600-700 warsztatów naprawiających i kalibrujących tachografy. – Z tej liczby 160-190 jest w stanie podjąć się wymiany urządzenia. Ta sieć poradzi sobie z wymianą tachografów (choć z trudem), tylko jeżeli będzie równomiernie obciążona pracą. W innym przypadku, jeśli przewoźnicy odłożą ten obowiązek na później, warsztaty nie poradzą sobie ze spiętrzeniem – alarmuje Cieślak. 

Spiętrzenie robót

Przeliczenie potencjalnych roboczogodzin pokazuje, że opóźnienia w instalacjach są bardzo prawdopodobne. – W najstarszych autach, aby założyć tachograf z modułem DSRC musimy wymieniać przetwornik, czasem i jego instalację. Do tego należy poprowadzić wiązkę łączącą tachograf z anteną DSRC, która musi być na szybie. W takim przypadku montaż nowego tachografu zajmie nie 2-2,5 godziny, ale nawet 3-3,5 godziny. Na koniec niezbędna jest kalibracja, a pamiętajmy, że może ją przeprowadzić jedynie serwis z uprawnieniami uzyskanymi w Głównym Urzędzie Miar – podkreśla przedstawiciel Eurotach.  

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIII liga piłkarska. Grupa IV. *KSZO 1929 Ostrowiec Świętokrzyski – Podlasie Biała Podlaska 2:1
Następny artykuł“Здобудем перемогу, бо вже час настав” – зірки чуттєво привітали Україну з Днем Незалежності